با حکم دیکتاتور بحرین؛

تایید حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم +سند

به رغم مخالفت گسترده جهانی و منطقه‌ای با اقدام رژیم آل خلیفه به لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، حمد بن عیسی آل خلیفه تصمیم سلب تابعیت این عالم دینی را تایید کرد.

تایید حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم +سند

به گزارش ۸دی، به رغم مخالفت گسترده جهانی و منطقه‌ای با اقدام رژیم آل خلیفه به لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم، حمد بن عیسی آل خلیفه تصمیم سلب تابعیت این عالم دینی را تایید کرد.این در حالی است که توده‌های مردم بحرین به تحصن خود در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در محکومیت سلب تابعیت این عالم دینی از سوی رژیم آل خلیفه ادامه می‌دهند.

 ابنا ـ دستور پادشاه آل خلیفه برای سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی منتشر شد. روزنامه رسمی بحرین دستور حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور برای سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم را منتشر کرد.حمد بن عیسی تاکید کرده این دستور را بر اساس درخواست وزیر کشور بحرین صادر کرده است.در ماده نخست این فرمان با شماره ۵۵ سال ۲۰۱۶ در روزنامۀ رسمی مورخ پنجشنبه ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۶ منتشر شده، آمده است که تابعیت عیسی احمد قاسم از وی سلب می‌شود.

دلیل این اقدام که در فرمان به آن اشاره شده، درخواست وزیر کشور است که او هم زیان رساندن به منافع کشور و عدم رعایت دوستی و فرمانبرداری از حکومت را مطرح کرده است.وزارت کشور بحرین قبلا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تصمیم سلب تابعیت عیسی قاسم در جلسۀ هفتگی دولت در تاریخ دوشنبه ۲۰ ژوئیۀ ۲۰۱۶ اتخاذ شده و فرمان شاه این کشور نیز همین تاریخ را نشان می‌دهد.

اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت رهبر معنوی انقلاب بحرین، اعتراضات گسترده داخلی و خارجی را به دنبال داشت. شیخ عیسی قاسم اعلام کرده است که به دنبال صدور این حکم ظالمانه، از بحرین خارج نخواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه