عضو مجلس خبرگان رهبری:

نسل‌کشی کودکان در یمن از مصادیق جنایات بشری است‌/مدیران سازمان‌های پر‌طمطراق حقوق بشر ‌فقط نظاره می‌کنند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه هامبورگ گفت: نسل‌کشی کودکان در یمن از مصادیق ظلم و جنایاتی است که هر روز جهان و بشریت شاهد آن است.

نسل‌کشی کودکان در یمن از مصادیق جنایات بشری است‌/مدیران سازمان‌های پر‌طمطراق حقوق بشر ‌فقط نظاره می‌کنند

به گزارش ۸دی، وی با بیان اینکه با فجایعی که در غزه و یمن رخ می‌دهد، «دولت کودک‌کش» در ادبیات رسانه‌ای به واژه‌ای پر استعمال بدل شده است اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مصیبت های عصر ما بردگی مدرن است که نسبت به دوران تاریخی برده‌داری از نظر عمق فاجعه و نیز از نظر تعداد به مراتب بیشتر است.

وی گفت: مجموع آنچه در دنیای کنونی بر روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیگر ابعاد اجتماعی انسان می‌گذرد شرایطی را به وجود آورده که عده‌ای بی مهابا و بدون نگرانی از هرگونه برخورد نهادهای قانونی بین‌المللی، انسان‌های زیادی به‌ویژه کودکان و زنان را با تهدید، خشونت، زورگویی و حیله و فریب به بردگی کشیده و آن‌ها را استعمار می‌کنند و مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا افزود: بردگی مدرن در لایه‌های مختلف جامعه به اشکال مختلفی قابل ردیابی است که از جمله  می‌توان به اجبار به کار رایگان، بردگی کودکان، ازدواج اجباری و استخدام خانگی به شکلی که فرد قربانی زیر خشونت و ارعاب مجبور به ماندن در موقعیت شود اشاره کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه صحنه‌هایی که در اروپا و در همه جای دنیا از تکدی‌گری اجباری مشاهده می‌شود یکی از مصادیق بردگی مدرن است گفت: تیم‌های سازمان‌دهی شده­ مافیایی، عده ای را وادار می‌کنند تا در خیابان‌ها و اماکن عمومی مستقر شوند و با تحریک عواطف مردم به گدایی و جمع آوری اعانات بپردازند و سپس همه آنچه را که به دست آورده‌اند در اختیار آنان بگذارند و سهم متکدیان از این کار تنها به‌دست آوردن غذای بخور و نمیر است.

رئیس اتحادیه اروپایی اسلامی علما و تئولوگ‌های شیعه یکی از بدترین چهرهای بردگی مدرن بردگی جنسی نامید و اظهار کرد: به‌صورت‌های مختلف با استفاده از شرایط نامناسب اشخاص آنها را در تور باندهای خرید و فروش انسان می‌اندازند و در تجارت جنسی به کار می‌گیرند. طبیعی است که این نوع روابط علاوه بر نابودی شخصیت انسانی آنان باعث پدید آمدن نوزادان معیوب می‌شود و مشکلات فراوانی برای جامعه نیز ایجاد می‌کند.

وی اعلام کرد: یکی از دردناک‌ترین صحنه‌های بهره‌کشی که باید به حق آن را از مصادیق بردگی مدرن نام برد به‌کارگیری کودکان و اشخاص نیازمند در کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری است به‌طوری که ماه‌ها و گاهی سال‌ها بدون آنکه رنگ خشکی را ببینند در کشتی به کار ا شتغال دارند تا برای افراد سودجو منافع بیشتری کسب شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه طبق برخی آمارها ۱۶۷ میلیون کودک در سراسر دنیا مجبورند برای کمک به خانواده‌های خود در شرایط سختی کار کنند افزود: پاپ فرانسیسکو برای توجه جهانیان به بردگی مدرن و چاره اندیشی آن چنین گفته است: « ما همه برای از بین بردن بردگی مدرن باید سعی و تلاش‌مان دو چندان شود. این بردگی زندگی میلیون‌ها نفر را به مخاطره انداخته است و امروزه خیلی از بچه ها برده‌اند.»

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اظهار داشت: به‌طور کلی طبق آمار برخی از سازمان‌های حقوق بشری، امروزه ۴۵ میلیون انسان برده‌وار زندگی می‌کنند. این در حالی است که قوانین در حمایت از کودکان،کارگران، زنان و امثال آنان صراحت دارد ولی مشکل اصلی بی‌توجهی و فقدان اقدام از سوی جامعه جهانی و قدرت‌های بزرگ است.

امام جمعه هامبورگ اعلام کرد: همین فقدان اراده لازم برای اقدام مؤثر در صحنه‌های دیگر نیز قابل مشاهده است. نسل‌کشی کودکان در یمن از مصادیق ظلم و جنایاتی است که هر روز جهان شاهد آن است. طبق گزارش‌ها تاکنون  ۲۳۶۰ کودک بر اثر بمباران عربستان سعودی و هم پیمانانش در یمن به قتل رسیده‌اند و ۷۰۰۰ هم زخمی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۲۴۶ هزار خانه بر سر اهل آن‌ها خراب شده و ۲۵۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی و ۸۰۰ مدرسه و ۴۰ کالج و دانشگاه تخریب شده و این جنایات حتی در ماه رمضان که ماه معنویت است توسط کشوری که داعیه‌دار پرده‌داری کعبه و خدمتگزاری به مسلمانان است ادامه داشته است.

آیت الله رمضانی افزود: امروزه با وقایع فجیعی که به‌صورت مستمر توسط برخی از دولت‌ها رخ می‌دهد واژه «دولت کودک کش» در ادبیات رسانه‌ای به واژه‌ای پر استعمال تبدیل شده است. آزار و تعدی و کشتار کودکان در غزه، یمن، بحرین، سوریه، عراق و کودکان پناه‌جو و سرگردان بر پهنه دریاها به گونه‌ای است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رؤسا و مدیران سازمان‌های پر طمطراق حقوق بشر بر صندلی‌های خود نشسته و این همه ظلم و ستم را در دروان بردگی مدرن فقط نظاره می‌کنند و گاهی برای حفظ جایگاه خود، گزارش‌های ناقصی هم ارائه می‌کنند تا به سهل انگاری متهم نشوند.

منبع: دفتر آیت الله رمضانی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه