آخرین وضعیت ۴ دیپلمات ربوده شده

فرزند یکی از چهار دیپلمات ربوده شده از آخرین وضعیت این ۴ نفر گفت.

به گزارش ۸دی، همزمان با آغاز اکران فیلم «ایستاده در غبار» سخنان وزیر دفاع و برخی گمانه‌زنی‌های دیگر احتمال زنده بودن حاج احمد متوسلیان  و سه دیپلمات ربوده شده‌ دیگر را قوت بخشید و همین موضوع افکار عمومی را بیش از پیش به وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی متوجه ساخت. همین نکته باعث شکل‌گیری کمپینی برای آزادی چهار دیپلمات ایرانی شد. بر همین اساس در آستانه روز جهانی قدس باشگاه خبرنگاران جوان گفتگویی را با دکتر سید رائد موسوی فرزند جاوید الاثر سید محسن موسوی، یکی از دیپلمات‌های  ربوده شده و دربند رژیم صهیونیستی ترتیب داده‌ که آن را از نظر می‌گذرانید.

دکتر رائد موسوی با اشاره به پررنگ شدن مطالبه مردمی برای آزادی ۴ دیپلمات ایرانی پس از اکران فیلم «ایستاده در غبار»، گفت: از سال‌های گذشته بحث پیگیری ۴ دیپلمات ربوده شده و دربند رژیم صهیونیستی با فراز و نشیب هایی همراه بوده است و مسئولین هم تا کنون پیگیری‌هایی داشته اند اما پس از اکران فیلم ایستاده در غبار که در آن به زندگی مبارزاتی حاج احمد متوسلیان پرداخته شده بود، یک مطالبه عمومی برای تعیین سرنوشت ۴ دیپلمات، در میان مردم شکل گرفت.
موسوی در ادامه با اشاره به راه اندازی کمپین مردمی برای آزادی چهار دیپلمات ایرانی بیان کرد: به دلیل وجود همین دغدغه عمومی برای آزادی دیپلمات‌های ایرانی کمپینی با هشتگ #Free4Diplomats در شبکه های اجتماعی آغاز به کار کرد تا بتواند موج مطالبات مردمی را هدفمندتر کند.
دکتر موسوی هدف از شکل گیری این کمپین را مطالبه از رژیم صهیونیستی و حامیانش دانست و افزود: مطالبه اصلی این کمپین از رژیم صهیونیستی و حامیان آن است که بر خلاف همه قواعد و قوانین پذیرفته شده بین المللی از پاسخگویی و روشن کردن مسأله در این خصوص خودداری می کنند.
فرزند جاویدالاثر سیدمحسن موسوی رائد در ادامه به برپایی غرفه ای با همین عنوان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: با هدف اطلاع رسانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده ۴ دیپلمات ربوده شده، غرفه‌ای در خیابان انقلاب نبش خیابان مظفر در راهپیمایی روز قدس برپا خواهد شد تا علاقمندان بتوانند با حضور در غرفه از آخرین اخبار و اطلاعات در این خصوص مطلع شوند.
رائد موسوی به حضور عوامل فیلم «ایستاده در غبار» نیز اشاره کرد و گفت: در کنار امکانات و اطلاعاتی که این غرفه روز جمعه در اختیار مردم قرار می‌دهد، عوامل فیلم ایستاده در غبار از جمله آقای مهدویان کارگردان فیلم نیز در غرفه حضور خواهند داشت.
فرزند دیپلمات ربوده شده ایرانی اهمیت شکل گیری این کمپین را به زنده کردن یاد ۴ دیپلمات مرتبط دانست و گفت: اگرچه که از این موضوع سال هاست که فاصله گرفته ایم ولی شکل گیری چنین کمپین هایی می‌تواند انگیزه افراد مسئول در این پرونده را برای پیگیری جدی‌تر، بیشتر کند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه ۴ دیپلمات در اختیار رژیم صهیونیستی هستند، شکل گیری چنین کمپین‌هایی می‌تواند به مسئولین این مسأله را یادآوری کند که در هر مبادله‌ای در آینده باید یکی از اولویت های اصلی، مسأله تعیین تکلیف ۴ دیپلمات ایرانی دربند رژیم صهیونیستی باشد.
رائد موسوی به گزارش منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی در خصوص ۴ دیپلمات بعد از آزاد کردن سمیر قنطار اشاره کرد و گفت: پس از آزاد شدن سمیر قنطار در مبادله با حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر کرد که به طور مشخص تناقضاتی در مورد سرنوشت ۴ دیپلمات داشت ولی از سوی دیگر نیز سر نخ‌های مهمی در گزارش وجود داشت که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
دکتر موسوی فرزند ارشد دیپلمات دربند رژیم صهیونیستی در پایان حضور مردم در این کمپین را با اهمیت دانست و اظهار داشت: از مردم عزیزمان درخواست می کنم که با حضور در این کمپین ما را در آزادی این عزیزان یاری نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه