فرماندار تالش:

۱۵ سفر با بیشترین دستاورد، نشانگر توجه ویژه استاندار به تالش است

فرماندار تالش گفت: ۱۵ سفر با بیشترین دستاوردها، نشانگر توجه ویژه نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان به این شهرستان است.

۱۵ سفر با بیشترین دستاورد، نشانگر توجه ویژه استاندار به تالش است

به گزارش ۸دی، علی فتح اللهی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل تالش با اشاره به سفر اخیر استاندار گیلان به این شهرستان اظهار کرد: در دو و نیم سال گذشته، استاندار گیلان ۱۵بار به تالش سفر کرده و رهاورد هریک از این سفرها، افتتاح طرح های عمرانی یا شکلگیری کارهای زیر ساختی برای شهرستان بوده است.
وی افزود : ۱۵ سفر یعنی هر ۴۵ روز یک سفر و با توجه به در نظر گرفتن ۱۵شهرستان دیگر استان، این آمار تاکنون بی سابقه بوده است.
فتح الهی در ادامه گفت: بهره برداری از پروژه های گاز ، راه و آب شرب روستایی صدها خانوار روستایی، تصویب و اجرای مراحل راه اندازی دو طرح زیر ساختی تحول ساز در بخش شیلات و راه اندازی شهرک شیلاتی و شهر پالت سازان و همین اخیرا راه اندازی کنسرسیوم تولید خاویار و ماهیان خاویاری و توسعه آن ازجمله عمده ترین این دستاوردهاست که این سفرهای هدفمند، نشان داده نماینده عالی دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به شهرستان داشته است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت های طرح های سالمسازی دریا و حضور گردشگران در شهرستان گفت: باید با فعالسازی درست و بهنگام طرح های ساحلی، آماده استقبال از گردشگران باشیم.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اصولی برای پیشگیری از بروز مشکلات برای گردشگران و بهره برداران از نواحی ساحلی ، وجود سواحل را یک مزیت بزرگ برشمرد و افزود: بسیاری از شهرستان ها از وجود چنین نعمتی بی بهره هستند.
فرماندار تالش با اشاره به اینکه تعداد هفت طرح ساحلی شهرستان برای استقبال از گردشگران آماده می شود، اظهار کرد: علاوه بر طرح های ساحلی شهرداری ها ، روستاهای ساحلی نیز با راه اندازی طرح های ساحلی روستایی توسط دهیاری ها می توانند در جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت های ساحلی اقدام کنند.
وی افزود: ما تلاش می کنیم با فعال کردن طرح های ساحلی روستایی نقاط بیشتری را برای شنای گردشگران آماده کرده و امنیت بیشتری را برای گردشگران فراهم کنیم.
سرهنگ عباس اسماعیلی فرمانده انتظامی شهرستان تالش نیز در این جلسه کمک همه ادارات برای برقراری امنیت در طرح دریا را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد : برای شروع کار باید مجری طرح مشخص شود و همه ادارات برای بهتر اجرا شدن طرح وارد میدان شوند.
وی افزود : بکار گیری همیاران پلیس در طرح های ساحلی، الزامی است و مدیران طرح های ساحلی باید همکاری لازم را با همیاران پلیس برای برقراری نظم داشته باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان تالش نیز در این جلسه گفت: در طول فصل تابستان بیش از ۴۰ ناجی غریق، امنیت شناگران در شهرستان را در طرح های ساحلی و مناطق خطرآفرین بر عهده دارند.
عیسی نوری زاده افزود: ناجیان غریق تالشی در هفت طرح سالمسازی و ۱۶منطقه خطرآفرین حضور خواهند داشت .
نوری زاده مشخص شدن فضاهای لازم برای شنای اختصاصی آقایان و بانوان را از مهمترین اقدامات صورت پذیرفته در این طرح ها برشمرد و توضیح داد: ناجیان غریق دارای کارت نجات غریق از فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در این طرح ها و ۱۶ منطقه حادثه خیز مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: برای طرح های سلامت دریا در سواحل گیسوم تالش، چوبر، زمرد حویق، مروارید لیسار، قروق تالش، یاس تالش و آلالان خلیف آباد اسالم به صور متوسط ۴۵ ناجی زن و مرد معرفی شده است.
شهرستان ۱۹۰ هزار نفری تالش، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و با ۹۳کیلومتر نوار ساحلی، طولانی ترین خط ساحلی را بین ۹ شهرستان ساحلی استان دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه