مرزنشینان آستارایی شکوه همدلی خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند

شهروندان آستارایی در نخستین لحظات از آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس، تصویری زیبا از همدلی و وحدت را به نمایش گذاشتند.

مرزنشینان آستارایی شکوه همدلی خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند

به گزارش ۸دی، راهپیمایی روز قدس در تقویم ملت سرفراز ایران اسلامی همواره خوش درخشیده است.
در روز قدس حکومت اسلامی به برکت تدبیر حضرت امام خمینی (ره) حیات جدیدی را تجربه کرد تا نشان داده شود که حکومت الهی و قرآنی تحت هیچ شرایطی ظلم و تباهی را بر نمی تابد.
قدس روز وعده پیروزی حق برابر باطل است و چه زیبا بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون این روز فرموده اند: روز قدس فقط روز فلسطین نیست ، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود.
در این میان تعدادی از شهروندان آستارایی در مسیر راهپیمایی این یوم الله بزرگ ضمن ابراز همدردی با مظلومان فلسطین، حضور حماسی خود را به شکل زیبایی به تصویر کشیدند.
مسعود حسن زاده در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، روز جهانی قدس را نقطه عطف اتحاد و همدلی در بین مسلمانان جهان خواند و گفت: تمامی مسلمانان جهان در راس مسلمانان همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران امروز در راستای آزادی قدس شریف یکدل و همدل شده اند.
این شهروند جوان آستارایی با اشاره به اینکه دنیای استکبار و همچنین برخی از کشورهای عربی وابسته به این قدرت ها از این روز بزرگ هراس دارند ، افزود: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام انزجار از حاکم شدن ظلم در فلسطین و نیز برخی سرزمین های اسلامی است.
فرزاد عشایر از بازاریان آستارا حضور اصناف و کسبه را در تمامی صحنه های سیاسی به خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس ویژه و چشمگیر ذکر کرد و ادامه داد: بازاریان نیز همراه با سایر اقشار مردم با شرکت در روز جهانی قدس ضمن ارزش گذاری و لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) ندای اتحاد و همدلی را با آزادگان سرفراز فلسطین سرداده تا اینکه در نهایت سایه شوم رژیم صهیونیستی برای همیشه از سر ملت مظلوم فلسطین برچیده شود.
وی با اشاره به اینکه امسال حضور بازاریان در راهپیمایی روز قدس پررنگ تر از سال های قبل است ، اظهار کرد: اصناف و بازاریان همواره نقش تعیین کننده ای را در به ثمر رسیدن دستاوردهای امام خمینی (ره) و همچنین تعالی بخشی منویات مقام معظم رهبری داشته و دارند.
حامد شیخ وردی پور از ورزشکاران جوان آستارایی حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس را حمایت همه جانبه از جبهه مظلومان عالم خواند و گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کردند چراکه همبستگی و اتحاد ملت ایران در این روز لرزه بر اندام صهیونیست انداخته است.
وی بیان کرد: تاثیر حضور ورزشکاران به عنوان الگوهای برتر بین جوانان بر هیچ کس پوشیده نیست و این حضور این بار پرشورتر از هر زمانی است.
میثم ربانی از معلمان جوان شهرستان آستارا روز جهانی قدس را روز پیمان با مظلومین فلسطین خواند و ادامه داد: این روز عظیم ، رابطه مستقیمی با مفاهیم ، فرهنگ و ادبیات اعتقادی ما ایرانیان دارد.
وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ حضور مردم در روز جهانی قدس، نشات گرفته از آرمان ها و اندیشه های ناب امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری است.
بابک زینالی از هنرمندان شهرستان مرزی آستارا نیز حضور در راهپیمایی امروز را یک وظیفه مهم و حیاتی برای تمامی هنرمندان ذکر کرد و ادامه داد: هنرمندان با حضور حداکثری خود نقش موثری در جهت ترویج فرهنگ حضور اقشار مردم ایفا کردند تا با پشتیبانی حقیقی امت اسلام، آزادی و امنیت کامل در قدس شریف حاکم شود.
وی آزادی بیت المقدس را از دغدغه های اصلی مردم مسلمان ایران در طول تاریخ انقلاب ذکر کرد و گفت: ملت همیشه در صحنه ایران با تاسی از فرهنگ ناب امام خمینی (ره) همواره حامی و پشتیبان مظلومان و پابرهنگان بوده و هستند.
راهپیمایی مرزنشینان آستارایی به مناسبت روز جهانی قدس امروز جمعه (۱۱تیرماه) از محل روبه روی سپاه ناحیه آستارا تا رو به روی مصلای نماز جمعه در حال برگزاری است.
شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب مرکز گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه