مدیرکل انتقال خون استان گیلان:

گیلانی ها در شب های قدر بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: گیلانی ها در شب های قدر امسال، بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا کردند.

گیلانی ها در شب های قدر بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد خون اهدا کردند

به گزارش ۸دی، علی داوودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خون های اهدایی در ۱۱ پایگاه ثابت و سیار انتقال خون گیلان در شهرستان های مختلف جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت: از این میزان خون های اهدایی ، ۵۵ درصد را اهداکنندگان مستمر و ۲۵ درصد اهداکنندگان باسابقه اهدا کرده اند و ۲۰ درصد نیز مربوط به اهداکنندگانی است که برای اولین بار در این کار نوعدوستانه شرکت کرده اند.
داوودی خاطر نشان کرد: بیشترین گروه خونی دریافت شده مربوط به گرو خونی O +و کمترین گروه مربوط به AB+ بوده و بیشترین خون دریافتی مربوط به رده سنی بین ۳۱ تا ۳۵ سال است.
مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان این که در ماه مبارک رمضان ذخایر خونی به کمترین میزان می رسد ، تصریح کرد: از اهداکنندگان خون دعوت می شود تا یک نوبت از دفعات اهدای خود را در ماه مبارک رمضان قرار دهند.
وی در رابطه با فعالیت پایگاه های انتقال خون گیلان در ماه رمضان بیان داشت: پایگاه انتقال خون رشت صبح ها از ساعت هشت تا ۱۴ و شب ها از ساعت ۱۹ تا ۳۰: ۲۳ و پایگاه انتقال خون لاهیجان نیز علاوه بر ساعت هشت تا ۱۴ ، از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال است.
وی بیان کرد: پایگاه های انتقال خون فومن، تالش، رودسر، بندرانزلی، لنگرود نیز صبح ها از ساعت هشت تا ۱۴ و پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا نیز تنها شب از ساعت ۲۰ تا ۲۳ فعال است.
بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآوده های خونی نیز سالانه در بیمارستان های استان گیلان توزیع می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه