در حسینیه قمربنی هاشم (ع) صورت گرفت؛

اکران «هنگامه» با حضور همسر و فرزندان شهید هزاره

اکران فیلم داستانی هنگامه در حسینیه قمربنی هاشم (ع) شاندرمن برگزار شد. در این مراسم که همسر و دو فرزند شهید محمد هزاره نیز حضور داشتند، پس از اکران فیلم، از خانواده شهید تقدیر به عمل آمد.

اکران «هنگامه» با حضور همسر و فرزندان شهید هزاره

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال، اکران فیلم داستانی هنگامه در حسینیه قمربنی هاشم (ع) شاندرمن برگزار شد.

در این مراسم که همسر و دو فرزند شهید محمد هزاره نیز حضور داشتند، پس از اکران فیلم، از خانواده شهید تقدیر به عمل آمد.

فیلم داستانی هنگامه ، اولین فیلم داستانی با موضوع مدافعان حرم است که توسط مدرسه سینمایی عمار تولید شده است

اکران هنگامه برای اولین بار در شهرستان ماسال با استقبال قابل توجه مردمی روبرو شد.

پس از اتمام مراسم، با چند تن از دست اندر کاران و تماشاگران هنگامه مصاحبه نمودیم.

مسلم قربانپور از عوامل اکران در مصاحبه با خبرنگار ماسال نیوز گفت: هنگامه فیلم خوبی بود اما ای کاش موضوعات جاری در فیلم واضح تر به نمایش در می آمد. مثلا راضی شدن هنگامه برای اعزام حامد خیلی مبهم بود. مسایل جنبی و غیر مرتبط مدافعان حرم هم در فیلم زیاد بود.

قربانپور که جهت حضور خانواده شهید در برنامه، به منزلشان رفته بود، افزود: وقتی رفتم دنبال خانواده شهید که بیاییم حسینیه، محمدقاسم (فرزند ۵ساله شهید) خیلی خوشحال بود و می‌گفت؛ “بابام قراره بیاد حسینیه ما بریم پیشش…”

مرتضی عبدی نیز با انتقاد از وضعیت رسانه‌ای جبهه مقاومت ، به خبرنگار ماسال نیوز گفت: نکته ای که در کل دنیا به چشم می آید ضعف ما در بعد رسانه ای است. در جبهه ی میدانی هم اگر نگاه کنیم داعش اگر عملیاتی پیش رو داشته باشد، قبل، حین و بعد از عملیات فیلم می گیرند و سریعا  از طریق فضای مجازی در سراسر دنیا پخش می کنند که این کار هم روی نیروهای مقاومت اثر منفی می گذارد و هم قدرت‌نمایی برای خودشان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اولین فیلم داستانی دررابطه با مدافعان حرم، بعد از ۶ سال از شروع جنگ سوریه است، گفت: متاسفانه ما در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده ایم. رهبر انقلاب هم در سخنرانی اخیرشان اشاره داشتند که بعد از اینهمه سال از شهادت شهید بهشتی هنوز یک فیلم برای این شهید مظلوم ساخته نشده است. البته در یکی دو سال اخیر شهادت شهدای گیلانی و اطلاع رسانی هایی که صورت گرفت بسیاری از مردم نسبت به واقعیت ماجرا مطلع شدند و این درک که ما هنوز جنگ داریم و داریم شهید میدهیم در بین مردم جا افتاد. در حالی که قبلا اگر کسی شهید می شد در جامعه پخش می شد که فلانی در شمال غرب کشور در درگیری با اشرار یا گروهک‌های مرزنشین شهید شده است. چرا؟ چون مردم آمادگی پذیرش نداشتند که اینها در سوریه چکار می‌کنند . اما الحمدلله بعد رسانه قوی تر شده است اما باز هم ضعف‌ها شدید است.

وی افزود: هر جنگی یک روزی به پایان می‌رسد. آنچه امروز باعث نگرانی ما می‌شود این است که این جنگ به پایان برسد بعد ده سال دیگر، این فرزندان شهدا که الان دو ساله اند، ۱۰ سال دیگر باید تولیدات فرهنگی ای داشته باشیم که بگوییم دلیل جهاد پدرانتان اینها بود. ما در مورد جنگ هشت ساله مان دیدیم که ضعف کارهای رسانه ای گاها کار را بجایی رساند که بعضی فرزندان شهدا بعد از چند سال می پرسند چرا پدرانمان به جنگ رفتند و اصلا چه لزومی داشت؟

حالا ما می خواهیم به این فرزندان شهدا بگوییم پدرانتان رفته اند سوریه و آنجا شهید شده اند.

الیاس ملکی از دیگر دست اندر کاران اکران در گفتگوی به خبرنگار ماسال نیوز  با اشاره به فروش ۱۹۵ هزار تومانی هنگامه حسینیه شاندرمن، گفت:  ما خیلی ضعیف کار کرده ایم و آنچه بیشتر مورد تاکید رسانه‌ها واقع شده فضای احساسی قضیه است. برای بسیاری از جوانان هنوز سوال است که اصلا به ما چه؟ و ما در سوریه و یمن و لبنان چکار می‌کنیم. در شرایطی که رهبر معظم رسما جهاد فرهنگی را اعلام کرده اند و فرمودند شب و روز نشناسید ما باید خیلی تلاش کنیم.

ملکی در ادامه ضمن تقدیر از سازندگان فیلم ، گفت: البته فیلم مقداری ابهام دارد و ازفضای روشنگری بدور است. در بحث ارتباطات حامد و هنگامه هم زیاد جالب از آب در نیامده است و ای کاش کمی عاشقانه تر و نزدیکتر به آنچه ما از شهدا و امثال کوچک‌زاده‌ها شنیده‌ایم می بود.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش رو در بحث مدافعان حرم، اولین مشکل را در اسم مدافعان حرم دانست و گفت : ای کاش از همان اول اسم این جهادگران را نمی گذاشیم مدافعان حرم. چون وقتی می‌گوییم مدافعان حرم انگار که یک عده شهید می‌شوند که حرم حضرت زینب (س) از هجوم دشمن در امام بماند در حالی که این بخشی از داستان است و بحث های مهمی مثل مرزهای ایدئولوژیک ما و نبرد اسلام ناب و اسلام آمریکایی  و نبرد نیابتی جمهوری اسلامی و دنیای استکبار در سوریه، در این نام به محاق رفته است.

محتشم سلیمانی از تماشاگران هنگامه در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز، با اشاره به ضعف همیشگی نیروهای انقلاب در بعد رسانه گفت: عموما در فیلم های جریان انقلابی ، به قصه و حلقه داستانی به نحو شایسته ای پرداخته نشده است.

وی با انتقاد از عدم رسیدگی شایسته به خانواده های شهدای مدافع حرم گفت : آنچه که ما می شنویم این است که خانواده های آنها بعد از شهادت به حال خودشان رها می شوند.  جا دارد مسئولین امر در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه نوجوان ۱۲ ساله هیاتی سید رضا حمیدی به عنوان متصدی فروش بلیط هنگامه با اشاره به فروش بلیط در مغازه ها و طرح مساله و تبلیغات، بصورت مغازه به مغازه گفت: خیلی ها برایشان سوال بود و با این موضوع ارتباط برقرار نمی‌کردند اما با این حال با توضیح کارمان حدود ۱۰ هزار تومان در همین  سوپر مارکتی ها بلیط فروختم.

سجاد یعقوبی، از دیگر ببیندگان فیم داستانی هنگامه با استقبال از فیلم هنگامه گفت: ساخت چنین فیلم هایی واقعا الزام دارد. اما هنگامه متاسفانه ساختار کلی و قصه‌ی جذابی که قابل پیگیری باشد نداشت.

عباس ملکی از دیگر ببندگان هنگامه به خبرنگار ماسال نیوز گفت: در مجموع فیلم خوبی بود و از انتظارت ما بهتر بود. هنگامه خصوصا از جهت تصویر سازی از یک تصمیم و سختی‌های واقعی اش جالب بود. چرا که در شرایط عادی خیلی ها فکر می‌کنند حضور در میدان جهاد خیلی ساده و راحت انجام می شودو نیاز باشد ما هم خواهیم رفت و … اما واقعیت این است که تصمیم گیری همیشه با مشکلات و اقتضائات خاصی مواجه است که هنگامه بخوبی آن را به تصویر کشده است.

البته روابط بین حامد و هنگامه می توانست صمیمانه تر باشد کما اینکه در عمل هم می بینیم روابط صمیمانه تری حاکم است. دیالوگ های انتخاب شده بین حامد و هنگامه در این خصوص خشک و بی روح بود. و استفاده از واژگانی همچون «شما» در روابط همسران مقداری نچسب به نظر می رسید.

وی در رابطه با بلیط فروشی برای هنگامه در حسینیه قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: بنظر من روند بسیار موفقی بود و اگر بتوان این فضا را پیگیری کرد نه تنها در حوزه سینمای انقلاب که در کلیه فضاهای فرهنگی جهه مومن، می‌توان به برکات جدیدی دست یافت.

حمید شعبانی از مدافعان حرم حاضر در فتح نبل و الزهرا در رابطه با اکران هنگامه به خبرنگار ماسال نیوز گفت: کلیت فیلم خوب بود اما می‌شد با برخی اصلاحات بهتر از اینها هم کار کرد. فضاهای خانوادگی و مسایل مربوط با مدافعان حرم در فیلم، در عالم واقع هم جاری است و فیلم از این جهت توانسته است گوشه ای از واقعیات را به تصویر بکشد.

وی با اشاره به همراهی خانواده های مدافعان حرم در این جهاد بزرگ، افزود:  در مواردی که ما دیدیم غالبا خانواده‌ها قانع می‌شدند و خانواده‌ها هم پا به پای مدافعان حرم، در این جهاد همراه بودند.

شایان ذکر است جشنواره مردمی فیلم عمار، جهت تامین هزینه‌های تولید آثار فرهنگی و مردمی‌سازی هنر سینما، برای اولین بار اقدام به بلیط فروشی داوطلبانه نموده است.  خرید داوطلابانه بلیط به این صورت انجام می گیرد که علاقه مندان می توانند پیش از تماشای فیلم به مبلغ دلخواه بلیط بخرند و یا پس از تماشای فیلم، در صورت تمایل به مبلغ دلخواه بلیط خریداری نمایند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه