نامه سرگشاده آتشنشان ها خطاب به شهردار؛

امیر کبیر گیلان! ما چوب لای چرخ توسعه شهر نیستیم/ چرا هر وقت نوبت ما می‌رسد آسمان می‌تپد؟

آقای ثابت قدم؛ نزدیک یک سال است که حق بیمه کارفرما ـ که شهرداری است ـ به بیمه پرداخت نشده است و برای ما در پرونده تأمین اجتماعی مان خلاء خدمتی به حساب می آید. برای شما که اهمیتی ندارد، شما مدیر به دنیا آمده اید، مدیر هستید و مدیر هم …

امیر کبیر گیلان! ما چوب لای چرخ توسعه شهر نیستیم/ چرا هر وقت نوبت ما می‌رسد آسمان می‌تپد؟

به گزارش ۸دی، تعدادی از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت که از ترس مورد لطف! قرار گرفتن از سوی آقای ثابت قدم، نمی خواهند نامشان فاش شود نامه ای سرگشاده خطاب به شهردار محترم رشت منتشر کردند که در ادامه می خوانیم.

جناب آقای ثابت قدم
باسلام و احترام
ما آتش نشان هستیم؛ شاید ما را ندیده باشید، شاید هم دیده باشید، اما چه اهمیتی دارد، مهم این است که ما هنوز زنده ایم. اگر احوالی از ما خواسته باشید بد نیستیم؛ فقط شما که نه، شهرداری منطقه یک، حقوق اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۵ ما را پرداخت نکرده است. امروز ۹ روز است که از تیرماه می گذرد و ۲۳ روز از ماه مبارک رمضان.

البته می دانیم که برای شما اهمیتی ندارد، چون شما به پروژه های مهم تری برای شهرمان فکر می کنید و در حال اجرای! آنها هستید و خرج زیادی هم روی دست شهرداری گذاشته اید که مهم تر از حقوق ماست.

نمی دانیم تا به حال برایتان پیش آمده است که کرایه خانه تان یک ماه عقب بیافتد و صاحب خانه برای مطالبه آن شما را بیچاره کند، البته مطمئنیم که نه؛ می گویند در گلسار آپارتمان چند صد متری دارید و شاید در تهران هم خانه داشته باشید.

می دانیم که تاکنون برایتان پیش نیامده که اقساط بانک شما عقب بیافتد و بانک پشت هم به شما و ضامن ها پیامک بدهد و زنگ بزند و نامه کسر از حقوق به شهرداری بفرستد؛ می گویند شرکتی معظم در تهران دارید که حتما از عواید آن اقساط وامهایتان را می دهید. به قول سعدی: “تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی”.

آیا تا به حال فرزندتان مریض شده است؟! ان شاءالله نشود! چه حالی می شوید وقتی دفترچه بیمه تأمین اجتماعی او اعتبار نداشته باشد و شما مجبور باشید پول درمانش را با سر کج کردن پیش دوست و آشنا تامین کنید؟

آقای ثابت قدم؛ نزدیک یک سال است که حق بیمه کارفرما ـ که شهرداری است ـ به بیمه پرداخت نشده است و برای ما در پرونده تأمین اجتماعی مان خلاء خدمتی به حساب می آید. برای شما که اهمیتی ندارد، شما مدیر به دنیا آمده اید، مدیر هستید و مدیر هم …، بازنشستگی برای شما معنایی ندارد.

آقای ثابت قدم؛ تا به حال پیش آمده است که همسرتان از شما بخواهد برای نهار یا شام، مرغ یا گوشت یا خرما و یا … بخرید و شما با شرمندگی و سرافکندگی بگویید:”پول ندارم”. تا به حال جلوی خانواده تان شرمنده شده اید؟ دعا می کنیم! هیچ وقت شرمنده نشوید.

آقای ثابت قدم؛ تا به حال در یک آتش سوزی بوده اید؟ تا به حال هُرم آتش را بر روی صورت و بدن خود حس نموده اید؟ تا به حال ضَجّه مال سوخته ها را که التماس می کنند خانه یا مغازه شان را از شعله های آتش نجات دهید با گوش های خودتان شنیده اید؟ تا به حال استرس خراب شدن سقف یا پرت شدن از ارتفاع در آتش را، با پوست و گوشت خود احساس کرده اید؟ البته که نه! شما مدیر هستید، زیر کولر و پشت میزتان راحت بنشینید ما هستیم؛ حتی اگر حقوق هم نگرفته باشیم وجدانمان اجازه نمی دهد دیرتر از ۳ تا ۴ دقیقه به محل حادثه برسیم.

امیرکبیر گیلان! چرا از بین نزدیک به ۳ هزار نفر کارکنان شهرداری رشت، همیشه ما ۲۷۰ نفر باید از همه دیرتر حقوق بگیریم؟ چرا وقتی نوبت به ما که عملیاتی ترین بخش شهرداری هستیم می رسد آسمان می تپد؟ نرم افزارهای مالی خراب می شوند یا وقت به روزرسانی آنهاست؟ مطالبات پیمانکاران در اولویت قرار می گیرد؟ و اگر به ما حقوق بدهید پروژه هایی که از کودکی! برای شهرمان در سر داشته اید را نمی توانید اجرا کنید؟

شهردار با جرأت شهر رشت! شما که متخصص اقتصاد شهری هستید و داد سخن می دهید که پروژه های بازآفرینی شهری به گردشگری و اقتصاد شهر رشت کمک می کند و آن را شکوفا خواهد ساخت و نسخه های مختلف برای اقتصاد شهرمان می پیچید، لطف کنید مِنّت سَر ما و شهروندان رشتی بگذارید و بیلان مالی رستوران های زنجیره ای “تی شین!” را اعلان عمومی کنید تا همه ما بدانیم که شما در تجارت و برندسازی! با افرادی مثل “بیل گیتس” و “استیو جابز” پهلو می زنید و خدا به ما و شهر رشت رحم نموده و چه نعمت بزرگی را ارزانی داشته است. راستی رستوران”تی شین!” مدتی است تعطیل است، دلیل آن را می شود بیان کنید؟

شهردار محبوب و سفره دار شهر رشت! برای یک بار هم که شده دلیل تجمع کارکنان و خانواده آنها ـ در روزی که سفره ۷۰۰ متری افطار در پیاده راه پهن نموده بودید ـ را در عملکرد خودتان ببینید نه در بی عرضگی مدیرعامل سازمان. ای کاش یک کلمه “عذرخواهی” از شما می شنیدیم. ما فقط حقوق دسترنج و تلاش خودمان را می خواهیم و نه چیزی دیگر.

شهردار با درایت! برای یک بار هم که شده از خودتان درایت نشان داده ـ همانطوری که دستور می دهید به کدام پیمانکار پول بدهند به کدام نه ـ به مدیر مالی شهرداری دستور مکتوب بدهید که از این پس حقوق کارکنان آتش نشانی پیش از بقیه کارکنان شهرداری و سازمان ها پرداخت شود. پیشاپیش از این تدبیر شما متشکریم!

ای یکی از آخرین فرزانگان زمین! ما به قول مشاور عالی یا قائم مقام یا هر عنوانی که به ایشان داده اید، نه “متغیر مزاحم” هستیم و نه “چوبی لای چرخ توسعه” شهر رشت. فقط متأسفانه چون نمی دانستیم قطار توسعه ی شهر رشت از وسط آتش نشانی می گذرد ـ ما و همسر و فرزندانمان ـ زیر چرخ های آن گیر کرده ایم. آیا یاری کننده ای نیست که به ما کمک کند!

آقای ثابت قدم؛ در شب ها و روزهای این ماه عزیز ما خیلی شما را دعا کرده ایم، کمی از آه مظلوم! بترسید.

آقای ثابت قدم سلامٌ علیکم.

إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ وَعَمِلُوا۟ ٱلصَّلِحَٰتِ یَهْدِیهِمْ رَبُّهُم بِإِیمَٰنِهِمْ ۖ تَجْرِى مِن تَحْتِهِمُ ٱلْأَنْهَٰرُ فِى جَنَّتِ ٱلنَّعِیمِ * دَعْوَىٰهُمْ فِیهَا سُبْحَٰنَکَ ٱللَّهُمَّ وَتَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلَٰمٌۭ ۚ وَءَاخِرُ دَعْوَىٰهُمْ أَنِ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَٰلَمِینَ. (یونس ۹و۱۰)

امضا:
تعدادی از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت که از ترس مورد لطف! قرار گرفتن از سوی آقای ثابت قدم، نمی خواهند نامشان فاش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ممنون از انعکاس مشکلات قشر بی ادعا وزحمت کش آتش نشانان که مورد بی فکری و بی مهری شخص اول شهرداری رشت قرارگرفته و با عوام فریبی و دادن رنگ ولعاب فقط به ظاهر شهر کسب محبوبیت نموده است
شهرداری چی
سلام ممنون از اینکه مشکل آتش نشان ها را منعکس کردید. در حالی که آتش نشانان هنوز بن روز پدر، حقوق دو ماه اردیبهشت و خرداد و بن ماه رمضان را نگرفته اند. کارکنان منطقه دو 27 خرداد حقوق خرداد ماه را دریافت کرده اند. این نشان دهنده آن است که در تقسیم منابع مالی تدبیر وجود ندارد و سیستم در حال رشد بی قواره است. چگونه است که برای حقوق آتش نشانان پول نیست ولی تمام سازمان ها و مناطق و حتی کارکنان شرکتهای جمع آوری پسماند طرف قرارداد با شهرداری حقوق اردیبهشت رادریافت کرده اند. البته یکی از دوستان عنوان می کرد به دلیل اینکه آتش نشانان سیستمی و منسجم پیگیر احقاق حقوق خود هستند ثابت قدم با آنها لج کرده است که امیدواریم درست نباشد.
محمدی
مسئولین استان گیلان اعم از سه قوّه ، اعم از دینی و فرهنگی ، اعم از مذکر و مونث( بعضی از مدیران خانم هستند) دو مطلب عرض میکنم بعد نگید به شما نگفتیم!!! اول اینکه مردم برای امرار معاش و تصمیمات غیرکارشناسانه و عوامفریبانه باید تو خیابان بریزند تا شما به خودتان بیایید!؟ صبر و تحمل این مردم با وفا که در تمام صحنه‌های حمایت از نظام اسلامی هستند و در روز قدس هم صلابت آنان را خواهید دید، حدی دارد. دوم اینکه نفرین و آه این مردم را برای خود و هفت جدّ قبل و بعد خود نگذارید که اگر نفرین کنند هیچگاه نه در دنیا و نه در آخرت خیر نمی‌بینید
بهلول
ای آتش نشان شهر ما،شهردارت بجای پرداخت دستمزدی که حق توست،سفره ریا و تزویر در پیاده راهش پهن می کند تا به همگان نشان دهد که آدم مقید و باخدایی است ولی اجتماعتان در آن روز و در پیش چشم هزاران نفر،تشت رسوایی ثابت قدم را به زمین انداخت.برادرم این مشکل فقط مختص به سازمان آتش نشانی نیست،تمام واحدهای شهرداری درگیر این بی نظمی و بی پولی هستند.نمی دانم در کجای کتاب اقتصاد شهری که این شهردار دکترایش را گرفته،نوشته شده ،بدون داشتن درآمد ، هزینه کن.در شهرداری هیچ گونه درآمدی وجود ندارد و کمیسیون ماده 100 که بیشتر درآمد شهرداری از آنجا بود،کاملا تعطیل شده است و فقط رایهای تخریب صادر می گردد.در مناطق شهرداری صدور پروانه های ساختمانی به صفر گرایش پیدا کرده است.حال با این درآمد،هزینه کردن و پروژه اجرا کردن،نتیجه اش سه ماه حقوق نگرفتن تو می شود.برادرم تا وقتی این مرد بر مسند شهرداری جلوس نموده،اوضاع به همین منوال است.
رشتی
ما که توسعه ای ندیدیم .... فعلا هر کاری شده بیشتر عنوان تغییر شکل براش مناسبه نه توسعه ... ضمنا اگه اجرای چند طرح کوچک موجب چنین ظلمی میشه ما این طرح ها رو نمی خوایم ... وای به حال دستگاه عریض و طویل شورا و شهرداری و شهردار مدبرش که با اجرای چند طرح کوچک مرتکب چنین ظلمی شدند !! خدا به عاقبتشون رحم کنه !
در حاشیه