همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری گیلان برگزارشد:

اشکوری:با این تئوری ها نمیتوان به اجرای اقتصاد مقاومتی امیدی داشت/کوچکی نژاد: نهادهای نظارتی کجا هستند و چه میکنند؟

این مراسم با سخنرانی سه تن از چهره های اصولگرای گیلان به چالش های جریانهای مذهبی در کشور اشاره شد.

اشکوری:با این تئوری ها نمیتوان به اجرای اقتصاد مقاومتی امیدی داشت/کوچکی نژاد: نهادهای نظارتی کجا هستند و چه میکنند؟

به گزارش ۸دی، همایش جبهه ی پیروان خط امام و رهبری گیلان بعد از ظهر روز گذشته در سالن اجتماعات المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی سه تن از چهره های اصولگرای گیلان آغاز شد، به چالش ها و آسیب های موجود در پراکندگی و چندپارگی گروه ها و احزاب اصولگرا و جریانهای مذهبی در کشور اشاره شد و همچنین در بخشی دیگر، پیرامون نقاط ضعف اقتصادی دولت یازدهم انتقاداتی بیان و مطرح شد که در ادامه با هم میخوانیم؛

images

نظرعلی علیزاده سخنگوی جبهه متحد اصولگرایی گیلان، در ابتدای این همایش گفت: گروه ها و جریانهای اصولگرا نه تنها در گیلان، بلکه در کشور صاحب دو سوم جمعیت و آرا در جامعه می باشند و بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده اند که این یکی از برکات انقلاب اسلامی است، ولی متاسفانه جریانهای مذهبی و اصولگرا به دلیل پراکندگی و از هم گسیختگی و عدم ائتلاف در شرایط حساس انتخابات، نمیتوانند از ظرفیت بسیار بالا و مثبت گروه های مذهبی و اصولگرایی، استفاده کامل را ببرد و متاسفانه در بسیاری موارد ، نتیجه به نفع جریانهای رقیب رقم میخورد.

سردار علیزاده در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در یک سال گذشته در خصوص مبحث جریان انقلابی و غیرانقلابی در جامعه، به لزوم همبستگی بیشتر جریانهای انقلابی و مذهبی در استان و کشور اشاره نمود و اضافه کرد در صورت اتحاد و وحدت اصولگرایان در انتخابات ها، بنده مطمئن هستم که هیچ گروه و جریانی یارای رقابت با اصولگرایان را نخواهد داشت، و امیدوارم در آینده با برنامه ریزی بهتر و همفکری بیشتر، بتوانیم وحدت و همدلی بیشتری در بین نیروهای انقلابی و ارزشی ایجاد نماییم و نتایج بهتری را در انتخابات ها و عرصه ی مدیریت کشور شاهد باشیم.

سخنگوی جبهه ی متحد اصولگرایی گیلان در پایان به مشکل و ضعف قدرت رسانه ای جریان های مذهبی و اصولگرا اشاره نمود و گفت: علی رغم وجود سوژها و خبرهای قابل پردازش و موثر و نتیجه بخش در جهت رفع مشکلات کشور و استحکام اعتقادات دینی جامعه و بسط و گسترش ارزشها و آرمانهای انقلاب، متاسفانه جریانات اصلاح طلب فضای رسانه ای کشور را در اختیار و کنترل خود در آورده است و از کوچکترین اتفاقی در کشور به نفع جریانات اصلاح طلب و برخی اوقات علیه نظام سوء استفاده می نمایند و موج سواری و جهت دهی می نمایند که در این باره حرفها و کارهای زیادی برای گفتن و عمل نمودن داریم که باید هرچه زودتر وارد عمل شویم. وی در پایان به بحث داغ این روزهای رسانه ها و افکار عمومی جامعه اشاره نمود و اذعان داشت یکی از زیرکی ها و شانتاژهای خبری جریان رسانه ای اصلاح طلب در این ایام این است که دارند سعی میکنند که افتضاح و رسوایی دریافت حقوق های کلان از سوی تعدادی از مدیران دولت یازدهم را به پای نظام بنویسند و از این طریق کلیت نظام را زیر سوال برده و متهم نمایند و برای جامعه، نظام و کشور هزینه تراشی نمایند.

کوچکی-نژاد1

سخنران دوم این همایش، مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی بود.

جبارکوچکی نژاد ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه تروریستی هفتم تیر سال ۶۰ که منجر به شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی شد، به ویژگی های بارز شخصیتی آیت الله بهشتی اشاره نمود و انقلابی بودن و انقلابی زیستن و مظلومیت در دوران زندگی و شهادت را از خصوصیات منحصر به فرد شهید بهشتی عنوان نمود.

نماینده ی اصولگرای رشت در مجلس دهم، با اشاره به ویژگی های علمی و ایمانی شهید بهشتی گفت: آیت الله دکتر بهشتی از جمله افرادی بود که در طول دوران زندگی سیاسی و مدیریتی خود با وجود تعهد و تخصص و در عین ساده زیستی و پاک دستی، از سوی ضدانقلاب به عنوان فردی سرمایه دار و وابسته معرفی می شد و آنقدر این تبلیغات ضدانقلابیون قوی بود که حتی برخی نیروهای حزب اللهی و انقلابی نیز نسبت به شخصیت ویژه دکتر بهشتی دچار شک و تردید شده بودند و شهادت این عالم فرزانه نشان داد که بهشتی واقعا بهشتی بود و تنها شهادت شایسته و لایق چنین شخصیت بزرگ و مظلومی بود.

مهندس کوچکی نژاد در ادامه به بحث فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران دولت یازدهم اشاره نمود و گفت: چرا باید در دولت عده ای سکان های مدیریتی کشور را در اختیار بگیرند که نه تنها هیچ کارایی اقتصادی ندارند که باری سنگین بر دوش جامعه و اقتصاد کشور محسوب شوند؟ این افراد که حقوق های نجومی و چند صد میلیونی گرفته اند مگر چه گلی بر سر مردم و کشور زده اند که چنین پاداش ها و دست مزدهایی دریافت کرده اند؟

نهادها و سازمانهای نظارتی کجا هستند و چه کار میکنند؟

این همه بازرس و مامور در نهادهای نظارتی کجا بودند که چنین حقوق های کلانی در بین مدیران دولتی رد و و بدل و حیف و میل شده است؟

وظایف سازمان هایی مانند سازمان بازرسی کل کشور و بقیه سازمانهای نظارتی کشور در این رابطه چیست؟

کوچکی نژاد در پایان گفت وقتی دولت تاکنون نسبت به پرداخت حقوق های چند ده و چندصد میلیونی به برخی مدیران بی تفاوت است ، کی میتواند اقدامی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی اقشار ضعیف و نیازمند جامعه نماید؟

SONY DSC

 

سخنران سوم این همایش، حجت الاسلام سید کاظم حسینی اشکوری عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایی گیلان بود.

حجت الاسلام حسینی اشکوری در جمع چهره های شاخص اصولگرا که به دعوت جبهه پیروان خط امام و رهبری گیلان تشکیل شده بود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی(ع) و بیان برخی فضائل علی بن ابیطالب(ع) ، اظهار داشت: باید آسیب شناسی شود که چرا شخصیتی ممتاز و بی نظیر چون امام علی (ع)، با وجود آن همه ویژگی های برتر که حتی دشمنان وی نیز منکر فضائل آن حضرت نبودند، در انزوای سیاسی قرار گرفت و مظلومانه با چاه درد و دل مینمود؟

حجت الاسلام اشکوری سپس ضمن بررسی جریانهای سیاسی دوران امام علی (ع) بیان داشت: علی (ع) با سه جریان سیاسی روبرو بود. جریان انقلابی، جریانی غیرانقلابی و جریان ضدانقلاب.

وی اظهار داشت: جریان خوارج به خاطر عدم آگاهی و بی بصیرتی و اصحاب جمل به علت قدرت طلبی و دنیاپرستی و ویژه خواهی در مقابل علی (ع) ایستادند گرچه آنها به اصل اسلام، رسالت پیامبر(ص) و روز قیامت اعتقاد داشتند ولی دنیاگرایی و منفعت طلبی موجب سلب لیاقت و سلب شایستگی از این افراد و جریانات در پیوستن و همراهی با جریان امامت و ولایت می شد.

این عده را میتوان همان غیرانقلابیونی نامید که گاهی اوقات تبدیل به ضدانقلاب میشوند و البته برخی اوقات با روشنگری نیز احتمال دارد به صف انقلابیون بپیوندند.

اما گروه قاسطین که در راس آنها معاویه قرار داشت، هیچ اعتقادی به اسلام و رسالت پیامبر و امامت علی (ع) نداشت و تنها در مواردی در ظاهر دم از اسلام و اعتقاد به رسالت پیامبر(ص) می زد.

حجت الاسلام اشکوری افزود: امروز نیز نظام جمهوری اسلامی با این سه جریان سیاسی سروکار دارد.

وی افزود متاسفانه عده ای در پشت صحنه ی دولت نقش آفرینی میکنند و سیاستهای کلی دولت را جهت دهی می نمایند که اعتقادی به الگوی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، سیاستهای ضداستکباری و اجرای فرامین رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی سپس به کتاب “راهکارهای جهانی شدن ایران” که توسط یکی از مشاوران نزدیک رئیس جمهور نوشته شده است اشاره نمود و اظهار داشت که مشاور رئیس جمهور در این کتاب نوشته است: کشوری که به توسعه اقتصادی می اندیشد، نباید به دنبال استقلال اقتصادی باشد، بلکه باید اقتصاد خود را در معرض تار و پود اقتصاد جهانی و نظام سرمایه داری غرب بسپارد!

عضو ارشد اصولگرایان گیلان گفت: مشاور رئیس جمهور در این کتاب تنها راه پیشرفت کشور را سازش و همسویی با سیاستهای نظام سلطه جهانی میداند و طبیعی است که با این تئوری ها نمیتوان به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور امیدی داشت.

حجت الاسلام حسینی اشکوری در بخشی دیگر از سخنانش به فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران دولت تدبیر اشاره نمود و گفت: امروز در شرایطی که جامعه در رکود و گرانی و بیکاری و شرکتها در حالت نیمه تعطیل و ورشکستگی قرار دارند، به برخی افراد حقوق و پاداش های ۲۰۰، ۳۰۰ میلیونی پرداخت میشود و چگونه میتوان چنین افتضاحی را توجیه نمود؟

وی افزود: آنهایی که دانستن را حق مردم میدانند باید شفاف سازی کنند که آیا استانداران، معاونین و مدیران حاضرند فیش های حقوقی خود را منتشر نمایند؟

حجت الاسلام اشکوری اذعان کرد: دولتمردان و مقامات بلند پایه دولت راستگویان، به جای جلوگیری از پرداخت چنین حقوق های نجومی و بستن راه های نفوذ و روزنه های قانونی برای ویژه خواری ها و رانتخواریهای مدیران دولتی، این خلاف ها و ویژه خواری ها را به گردن دولت قبل می اندازند در حالیکه دیوان عدالت اداری اعلام نموده است این افزایش حقوق ها از سال ۹۳ اوج و سرعت گرفته است.

مدیرکل سابق اوقاف گیلان در ادامه گفت: نهادهای نظارتی و کسانی که مسئولیت بررسی و برخورد با متخلفین حقوق های کلان و نجومی را دارند قبل از هرچیز باید وضعیت حقوقی و درآمدهای سالانه خود را به مراجع ذیصلاح و همچنین مردم اعلام نمایند وگرنه “رطب خورده منع رطب کی کند”؟

حجت الاسلام حسینی اشکوری در پایان گفت: بدترین نوع ضربه زدن به انقلاب و کشور این است که برخی در سخنرانی هایشان نام مبارک رهبری را می برند و از معظم له هزینه میکنند ولی خلاف تفکر و گفتمان رهبری عمل مینمایند و مطالبات به حق رهبرمعظم انقلاب را که تنها راهکار نجات کشور از وضعیت موجود است را نادیده میگیرند. اینگونه افراد یقینا باید نزد خداوند و مردم پاسخگو باشند.

این همایش همزمان با آغاز اذان مغرب و عشا پایان یافت و در انتها از میهمانان روزه دار پذیرایی به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه