حمله انتحاری به مراسم احیای شب های قدر

عضو یک گروه پاسبانی غیرنظامیان در نیجریه گفت: دو انفجار در مقابل مسجد خیابان دامبوآ در مایدوگوری(شمال شرقی نیجریه) رخ داد که خوشبختانه به کسی آسیب نرسید، و فقط دو بمب‌گذار کشته شدند.

به گزارش ۸دی، باباگانا کولو، عضو یک گروه پاسبانی غیرنظامیان در نیجریه گفت: دو انفجار در مقابل مسجد خیابان دامبوآ در مایدوگوری(شمال شرقی نیجریه) رخ داد که خوشبختانه به کسی آسیب نرسید، و فقط دو بمب‌گذار کشته شدند.

 

وی و یکی دیگر از ساکنان محلی اعلام کردند که بمب‌گذاران با لباس مبدل قصد داشتند وارد مراسم احیای مسلمانان در این مسجد شوند، اما نیروهای امنیتی مانع شدند.

 

فرد ساکن این منطقه که خواست نامش فاش نشود افزود: نیروهای انتظامی به دو غیرنظامی مشکوک شده بودند، اجازه ورود به آن‌ها ندادند. پس از آن که بحث میان طرفین درگرفت، ابتدا یکی از بمب‌گذاران، و سپس دیگری خود را منفجر کرد.

 

به گفته هر دو شاهد عینی، فقط دو بمب‌گذار در این حادثه کشته شده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه افزود: این حادثه نشان می‌دهد که تهدید گروه تروریستی بوکوحرام به رغم ادعاهای ارتش نیجریه درباره تضعیف و شکست این گروه، همچنان ادامه دارد.

 

بوکوحرام تاکنون به کرات از بمب‌گذاران معمولی علیه اهداف نرم غیرنظامی مانند مساجد استفاده کرده است. این گروه تروریستی که حدود هفت سال قبل فعالیت‌هایش را آغاز کرد و از هم پیمانان گروه تکفیری داعش است، هدف تشکیل دولتی تندرو و افراط گرا را دنبال می‌کند.

منبع: شیعه نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه