معاون استاندار گیلان خبر داد؛

اختصاص چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای به صنایع گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان گفت: سهم استان گیلان از تسهیلات یارانه ای که دولت به واحدهای تولیدی اختصاص داده، چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

اختصاص چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای به صنایع گیلان

به گزارش ۸دی، محمدحسین اصغریان عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از چندین واحد صنعتی شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران، با اشاره به تصمیمات فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی طی دو ماه گذشته افزود: بیشتر واحدهای صنعتی مشکل دار، چک برگشتی یا بدهی معوقه دارند که مانع دریافت تسهیلات بود.
وی اظهار کرد: براساس تصمیمات فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه رفع موانع تولید این اجازه را دارد که از بانک ها بخواهد این چک های برگشتی و بدهی معوقه را نادیده بگیرند.
اصغریان همت دولت را برای واحدهای صنعتی در سه بخش عنوان و بیان کرد: اولویت دولت برای تکمیل طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، افزایش ظرفیت واحدهایی که اکنون فعال هستند اما با ظرفیت پایین تر کار می کنند و واحدهایی که نیازمند سرمایه در گردش هستند، می باشد.
وی اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که با ظرفیت پایین تر کار می کنند، موجب اشتغالزایی و خارج شدن آن ها از زیان دهی می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان هدف از بازدید از واحدهای این شهرک را شناسایی مشکلات آن ها برای یافتن راهکارهایی جهت حل مشکلاتشان ذکر و بیان کرد: برخی از واحدهای این شهرک صنعتی، مشکل نقدینگی و برخی اداری و برخی فروش دارند.
وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی دارند ، اظهار کرد : امیدواریم با سازو کارهایی که دولت در اختیار ما گذاشته، به ویژه کارگروه رفع موانع تولید بتوانیم مشکل این واحدهای صنعتی را حل کنیم.
اصغریان با اشاره به برگزاری چندین جلسات ماهانه کارگروه رفع موانع تولید اظهار کرد: با برگزاری این جلسات که عمده وقت ها با حضور استاندار برگزار می شود و پیگیری هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه این کارگروه داشته؛ تا کنون حدود ۴۱ درصد از مصوبات اجرایی شده و برخی در حال انجام است.
وی با اشاره به رکود در کشور اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصد از مشکلات واحدهای صنعتی در شرایطی که رکود وجود دارد، قدم بسیار بزرگی است.
وی اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات، واحدهای صنعتی با ظرفیت واقعی خود کار کنند و همچون گذشته شکوفا شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان نیز گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی در اختیار شهرک صنعتی لوشان است .
طهمورث لاهوتی اشکوری تعداد واحدهای مستقر در شهرک ذکر شده را ۱۱۵ واحد عنوان و بیان کرد: ۴۵ واحد نیز در این شهرک در حال بهره برداری است.
وی اظهار کرد: برای ۵۷۶ نفر در واحدهای در حال بهره برداری این شهرک نیز اشتغال ایجاد شده است.
وی همچنین به مشخصات ناحیه صنعتی خرشک اشاره و اضافه کرد: ۹ هکتار از اراضی در اختیار این شهرک است.
لاهوتی اشکوری تعداد واحدهای مستقر در این ناحیه صنعتی را ۱۲ واحد و تعداد واحدهای در حال بهره برداری را دو واحد ذکر کرد .
وی اظهار کرد : برای ۱۰ نفر در این واحدهای در حال بهره برداری اشتغالزایی شده است.
دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.
شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
در این بازدید رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمالی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه