فریاد هَل مِن ناصر یَنصُرنا کارگران کارخانه ی چوکا؛

واردات عامل ضربه به تولید چوکاست / استارت کارخانه ی چوکا شوی تبلیغاتی بود؟! / استخدام فامیلی در اوج بحران چوکا!

کارگران کارخانه چوکا با در دست داشتن پلاکاردهای با عنوان «هل من ناصر ینصرنا» استارت فعالیت تولیدی این کارخانه را شوی تبلیغاتی دانستند و واردات را یکی از عوامل ضربه به این کارخانه عنوان کردند.

واردات عامل ضربه به تولید چوکاست / استارت کارخانه ی چوکا شوی تبلیغاتی بود؟! / استخدام فامیلی در اوج بحران چوکا!

به گزارش ۸دی به نقل از رضوان خبر، صبح امروز کارگران شرکت چوکا برای چندمین بار مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع اعتراض آمیز انجام دادند.
این تجمع که با حضور پرسنل شرکت چوکا همراه با خانوادهایشان بود به علت عدم پرداخت حقوق و معوقات در سال جاری و واریز نشدن حق بیمه‌ی کارکنان بوده است .
یکی از نیروهای اخراجی این شرکت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبر اظهار داشت: کارگران این شرکت از مردادماه ۹۴ با حقوق پایه و کسورات بانک ها و بیمه با حقوق حدودا ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان زندگی کرده اند ولی هزینه بیمه‌ی آنها واریز نشده است و ما کارگران در این ماهها فاقد بیمه هستیم.
وی در ادامه افزود: موجودی کاغذ انبارهای چوکا حدود ۱۴ هزار تن می باشد که با میانگین ارزش ریالی این مقدار کاغذ چیزی در حدود ۲۳ میلیارد تومان می باشد که به خاطر عدم خرید توسط مشتریان در کارخانه انبار شده است.
یکی دیگر از مهندسان این مجموعه نیز به خبرنگار رضوان خبر گفت: با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکنون هیچ کدام از مسئولین استان و حتی کشور اقدام عملی برای رفع مشکلات این مجموعه که با اسم دهان پر کن کارخانه غول آسای چوب و کاغذ ایران چوکا معروب شده است انجام نداده اند و علاوه بر آن با واردات ۱۸۰ هزار تن کاغذ کرافت لایزر از کشور های همسایه به تولید داخل ضربه وارد کرده اند، این در حالی است که میتوان مواد اولیه را بدون دریافت تعرفه خریداری نموده و چرخ اقتصاد داخلی را فعال نمود.
وی در ادامه افزود: به علت عدم جمع آوری تاخال (کاغذ بازیافت) توسط پیمان کاران از منطقه برخی اقدام به سوزاندن و آتش زدن این مواد بازیافتی، محیط زیست را تخریب و باعش آلوده شدن هوا می شوند که این از ضررهای عدم فعالیت کارخانه است .
این پرسنل کارخانه ی چوکا اذعان نمود: بسیاری از افرادی که به کاشت درختان زود بازده اشتغال داشته اند به دنبال تغییر کاربری زمین ها هستند و کشاورزانی که در منطقه شغل اصلیشان کشاورزی است و با تغییر مسیر آب رودخانه شفارود به داخل کارخانه، چوکا تعهدی مبنی بر تامین آب کشاورزی منطقه داشته است ولی هم اکنون به علت تعطیل بودن کارخانه و خاموش بودن واحد پمپاژ، آب مورد نیاز کشاورزان نیز قطع شده و جوانانی که تمام امید و دارایش چند صد متر زمین زراعی است با نبود آب، مرزعه اش سوخته و امیدش نا امید می شود .
وی ادامه داد: چوب های وارداتی که از چند ماه پیش، خبر ورودش به کشور و کارخانه را داده بودند دروغ از آب در آمد و به دلیل عدم پرداخت تعهدات تاکنون از گمرک ترخیص نشده و وارد کارخانه نشده است.

مدیر عامل کارخانه چوکا، در وضعیت موجود کارخانه اقدام به استخدام رسمی دو تن از نزدیکان خود نموده است که تاکنون در شرکت حضور نداشته ولی حقوق از چوکا دریافت می کنند که این عمل جای بسی تعجب دارد که ماه ها کارگران زحمت کش که با توجه به گرمی هوا و قطع شدن سهمیه غذای افطار و سحر بدون دریافت هزینه در شرکت کار می کنند ولی افراد مذکور با نبود در شرکت حقوق خود را دریافت می کنند.
لازم به ذکر است که هفته‌ی گذشته با حضور فرماندار و رئیس دادگشتری شهرستان رضوانشهر فعالیت تولیدی کارخانه استارت زده شد و این در حالی است که کارخانه فاقد مواد اولیه نظیر چوب و مواد شمیایی بوده که به نظر می رسد این اقدام نوعی شوی تبلیغاتی برای فرار از مشکلات بوده است که بعد از چند روز با دستور مدیر عامل، دستگاه ها خاموش و کارخانه تعطیل شده است.
در تجمع امروز نیز هیچ یک از مقامات و مسئولان امر جهت پاسخ گویی در بین کارگران حضور پیدا نکردند.


انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه