مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت:

فرهنگ‌سازی در زمینه پسماند و تفکیک زباله باید از کودکان آغاز شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه به منظور فرهنگ‌سازی چند کتاب آموزشی برای کودکان در زمینه پسماند به چاپ رساندیم گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه پسماند را باید از کودکان آغاز کرد.

فرهنگ‌سازی در زمینه پسماند و تفکیک زباله باید از کودکان آغاز شود

به گزارش ۸دی، مرتضی عاطفی با بیان اینکه سیاست سازمان پسماند مبنی بر این است که بحث فرهنگ‌سازی را از کودکان شروع کند اظهار داشت: برای نخستین بار ۹۰ مهدکودک را با استفاده از هنرمندان تحت پوشش آموزش تفکیک زباله از مبدا قرار دادیم.

وی توزیع و چاپ کتاب را یکی از روش‌های فرهنگ‌سازی و ماندگار شدن در ذهن‌ها عنوان کرد و گفت: با توافقات اولیه انجام شده چندین جلد کتاب با موضوع پسماند را به چاپ رساندیم که توزیع آن را از هفته آینده آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت مخاطبان این کتاب‌ها را گروه سنی الف وب عنوان کرد و گفت: این کتاب‌ها به‌زودی در مهد کودک‌ها و مدارس پایه ابتدایی رشت توزیع می‌شوند.

عاطفی با بیان اینکه جمع آوری نخاله‌های ساختمانی را در برنامه کاری خود قرار دادیم اظهار کرد: در هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌های مناطق از نیمه دوم تیرماه امسال این اقدام را اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون اعمال جریمه برای پرتاب زباله به بیرون خودرو به طور جدی شروع شده است تصریح کرد: این قانون یک عامل بازدارنده است و امیدواریم هیچ کدام از شهروندان به‌طور اتفاقی دچار این جریمه نشوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت خاطرنشان کرد: در روز بدون پلاستیک، کمپین کیسه‌های پلاستیکی را آغاز می‌کنیم و سعی می‌کنیم این کمپین را به‌طور مداوم در طول سال ادامه دهیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه