نماینده ولی فقیه در گیلان:

ایمان به خداوند اجباری نیست/امام(ره) با تحمل سختی انقلاب اسلامی را محقق کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان به تحمل سختی توسط انسان‌های والا برای رسیدن به اهداف عالی اشاره کرد و گفت: امام(ره) با تحمل سختی‌های بسیار انقلاب اسلامی را محقق کرده است.

ایمان به خداوند اجباری نیست/امام(ره) با تحمل سختی انقلاب اسلامی را محقق کرد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه شنبه در درس تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به اینکه انسان‌های والا برای رسیدن به اهداف عالی سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند اظهار کرد: خداوند به حضرت ابراهیم (ع) زندگی پیامبران گذشته مانند حضرت نوح (ع) را بیان کرده است.

وی به تحمل سختی‌های بسیار توسط امام (ره) برای تحقق انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام (ره) رنج تبعید و دوری از وطن را تحمل کرد تا به اهداف والای خود برسد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند به حضرت ابراهیم (ع) فرمود؛ اگر دشمنان و کفار در مسیری که گام برمی‌داری تو را تکذیب کردند نگران نباش، تصریح کرد: وظیفه پیامبران (ع) ابلاغ رسالت است و افراد سخنان را شنیده و انتخاب می‌کنند.

قربانی، دعوت پیامبران (ع) به ایمان را با میل و رغبت انسان‌ها خواند و بیان کرد: ایمان به خداوند اجباری نیست و افراد با میل خود ایمان می‌آورند.

وی به تعلیم معاد توسط حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: معاد از جمله موضوع‌ها همراه با توحید است و آنها که در مقابل حضرت ابراهیم (ع) قرار گرفتند به معاد اعتقاد نداشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه ایمان به خدا همراه با قبول معاد است، خاطرنشان کرد: مردم باید به حکمت خداوند در آفرینش هستی تفکر کنند.

قربانی، آفرینش جهان هستی را از روی برنامه عنوان کرد و یادآور شد: مردم باید به معاد فکر کنند و اینکه خداوند می‌تواند دوباره انسان‌ها را زنده کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به عنوان آفریننده آسمان و زمین دوباره می‌تواند آن را خلق کند، اظهار کرد: خداوند آفریننده‌ای دانا است و جهان را روی نظم و حساب آفریده است.

امام جمعه رشت، آفرینش دوباره جهان هستی را راحت‌تر از بار نخست ذکر کرد و افزود: خداوند انسان‌ها را روی نظم، حساب و حکمت آفریده و دوباره می‌تواند خلق کند و قرآن این موضوع را دلیل قدرت خداوند به حساب آورده است.

قربانی با بیان اینکه فصل بهار و شکوفایی درختان یادآور معاد است، تصریح کرد: در فصل زمستان درختان به ظاهر می‌میرند اما در فصل بهار دوباره زنده شده و لباس سبز به تن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نشان دادن تجربه مرگ و زندگی توسط خداوند در این دنیا اشاره کرد و گفت: آفرینش دوباره انسان‌ها می‌تواند برای ما حجت باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان با گردش روی زمین می‌تواند با زندگی گیاهان، حیوانات و انسان‌های مختلف آشنا شده و به وجود قیامت پی ببرد، بیان کرد: خداوند که قدرت بر ایجاد دارد، قدرت بر اعاده و معاد را نیز دارد.

قربانی به درخواست حضرت ابراهیم (ع) از خداوند در زنده کردن انسان‌ها در روز قیامت اشاره کرد و یادآور شد: حضرت ابراهیم (ع) به خداوند ایمان داشت اما برای اطمینان قلبی خواسته خود را مطرح کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند توانایی برگرداندن ذره‌ها به جای خود و زنده کردن دوباره انسان را دارد، خاطرنشان کرد: خداوند به حضرت ابراهیم (ع) فرمود؛ گوشت چهار پرنده را با همدیگر مخلوط کن و هر تکه را روی کوهی قرار بده و بعد هر کدام از پرنده‌ها نام ببر و گوشت پرندگان با هم وصل شده و نزد تو حاضر می‌شوند.

وی، خداوند را بر هر امری توانا دانست و اظهار کرد: ما مسلمانان می‌دانیم قیامت خواهد آمد و خداوند انسان‌ها را دوباره زنده می‌کند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه