سید سجاد پادام
براستی اقتصاد کدام کشور لیبرال‌تر است؟

خام اندیشی نتیجه خام فروشی/کنزالمال ها را پلمب کنید!

براستی اقتصاد کدام کشور از ایران لیبرال تر است؟ وادی لیبرالیسم وادی سرگردانی است. سرگردانی اقتصادی، سیاست را هم سرگردان می کند…

خام اندیشی نتیجه خام فروشی/کنزالمال ها را پلمب کنید!

به گزارش ۸دی، تجربه تاریخی به ما فهماند که نام خرمشهر و آبادان با مقاومت و حماسه عجین بوده است. اما متاسفانه این روزها نام خرمشهر و آبادان بیشتر با نام کنزالمال و کالاهای ته لنجی عجین شده است. کنزالمال مرکزی تجاری در  آبادان هست. که تحت مدیریت منطقه آزاد تجاری اروند است.

در این مرکز بسیار عظیم و شلوغ، کالاهایی از کشورهای هند، چین، چک، تایلند، اندونزی، ژاپن، اسپانیا، آلمان و … عرضه می شود. اما دانستن یک نکته بسیار مهم و عجیب است آنهم اینکه در این مرکز عرضه کالاهای ایرانی توسط فروشندگان جرم محسوب می شود.

جالب است که فروشندگان هم از این وضعیت راضی نبودند. هر چه باشد آنها فرزندان حماسه سازان خونین شهر و شلمچه و کانال ماهی اند.
متاسفانه مسولین اقتصادی کشور ما از کمترین فهم استراتژیک برخوردار نیستند؛  مردم هم به به رسم ملوک خودند!

از بازار کنزالمال دیدن کردم. از آنجا بیرون که آمدم رو به شلمچه و خطاب به شهدای شلمچه گفتم:
شما حماسه سرودید و ما به نام شما
فقط ترانه سرودیم و نان در آوردیم

براستی اقتصاد کدام کشور از ایران  لیبرال تر است؟ وادی لیبرالیسم وادی سرگردانی است. سرگردانی اقتصادی، سیاست را هم سرگردان می کند…
ما باید از سرگردانی به در آییم.

کسانی که در تاریخ نامی از خود بجای گذاشته اند، مصرف کنندگان بزرگی نبوده اند، بلکه سازندگان و  تولیدکنندگانی بزرگ بوده اند. ثروتمندان بزرگی که ثروتشان را از راه ارث یا بصورت شانسی بدست آورده باشند شاید مورد حسد قرار بگیرند اما هیچگاه مورد احترام و تحسین قرار نمیگیرند. مانند اقتصادهای وابسته به فروش نفت خام.

با خام فروشی و مصرف زدگی و واردات زیاد کالاهای مصرفی هیچگاه نمیتوان احترام و شخصیت و هویت خرید، اصلا هویت و احترام خریدنی نیست. بدست آوردنی است و تنها با تلاش و تولید است که میتوان برای تاریخ فرزندانمان هویت و شخصیت ایجاد کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه