یک کارشناسی سیاسی:

تلاش جمهوری آذربایجان در انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی کشور بی فایده است

یک کارشناس سیاسی تالشی آذربایجانی، تلاش دولت جمهوری آذربایجان در جلب نظر مثبت سازمان های بین المللی را شکست خورده و مایه بی آبرویی این کشور دانست.

تلاش جمهوری آذربایجان در انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی کشور بی فایده است

به گزارش ۸دی،  ظاهرالدین ابراهیم اف، کارشناس سیاسی تالشی، تلاش دولت جمهوری آذربایجان در جلب نظر مثبت سازمان های بین المللی را شکست خورده و مایه‌ی بی آبرویی این کشور دانست.

این کارشناس سیاسی در مصاحبه‌ی اختصاصی با رادیو تالشی، با تاکید بر افزایش حجم انتقادها از وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: دولت باکو در حالی میلیون ها دلار از ثروت مردم کشورش را صرف امور خیریه و حمایت های مالی در سطح بین المللی می کند که برخلاف همه‌ی تلاش های صورت گرفته هیچ تصویر مثبتی از این کشور در اذهان عمومی جهان وجود ندارد.

وی به گزارش اخیر منتشرشده درباره‌‌ی یکی از صدها مورد فسادهای موجود در جریان این گونه حمایت های مالی اشاره کرد و افزود: حکومت باکو بهتر است هزینه هایی از این دست را صرف گره گشایی مشکلات معیشتی مردم کشورش کند و با احترام به حقوق قانونی آنها، در جهت کاهش انتقادهای بین المللی گام بردارد.

به تازگی، روزنامه‌ی آزادلق از انتشار گزارشی درباره‌ی پرداخت رشوه ۷۵۰ هزار دلاری شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) به یک موسسه آمریکایی برای برپایی کنفرانسی بین المللی در سال ۲۰۱۳ در جمهوری آذربایجان خبر داد.

گفتنی است کمیته‌ی حقیقت یاب آمریکایی، هدایای غیرمعمول داده شده توسط مسئولین جمهوری آذربایجان به شرکت کنندگان در این کنفرانس را – که چند تن از از اعضای کنگره‌ی آمریکا نیز در آن حضور داشتند – توقیف کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه