دومین افسر آمریکایی هم اخراج شد؛

پس لرزه های تحقیر آمریکا توسط ایران؛ اخراج دسته جمعی!

«بر خلاف برخی دیگر از پرونده های مهم و خبرساز در ارتش، ۶ نفر از این افراد، از افسران نیروی دریایی هستند نه سربازان رده پایین، که یکی از آن ها مسئول نظارت نیروی عملیاتی خاورمیانه با بیش از ۱.۰۰۰ نیرو است.»

پس لرزه های تحقیر آمریکا توسط ایران؛ اخراج دسته جمعی!

به گزارش ۸دی، رسانه های آمریکایی از اخراج یکی دیگر از افسران نیروی دریایی آمریکا در ارتباط با دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب های ایران در خلیج فارس خبر دادند.

 

این خبر به صورت گسترده ای مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته است و خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، پایگاه خبری شبکه “ای بی سی نیوز” (ABC News)، فاکس نیوز (Fox News)، سی ان ان (CNN)، سی بی اس نیوز (CBS News)، نیوی تایمز (Navy Times) و … با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.

 

آسوشیتدپرس (AP) ضمن انعکاس این خبر نوشت: «رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا با برکناری فرمانده گروه ضربت ۵۶ از مقام خود او را به بخش دیگری منتقل کرده است. این دومین برکناری بعد از ماجرای بازداشت موقت ملوان های آمریکایی توسط ایران است.»

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در مورد هفت ملوان دیگری که در جریان دستگیری حضور داشته اند نیز در هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

 

پایگاه خبری شبکه “سی ان ان” آمریکا (CNN) در گزارشی تحت عنوان “نیروی دریایی دومین افسر را در رابطه با حادثه دستگیری قایق های آمریکایی توسط ایران، اخراج کرد” به این موضوع پرداخته است.

 

اما نشریه فارین پالیسی (Foreign Policy) در گزارشی اختصاصی به این موضوع پرداخته و از احتمال مجازات و اخراج ۹ افسر -شامل ۶ افسر عالیرتبه- در این رابطه خبر داد.

 

فارین پالیسی نوشت: «نیروی دریایی ایالات متحده در حال بررسی مجازات چندین افسر و ملوان در رابطه با ماموریت نافرجامی است که منجر به سرگردانی دو قایق آمریکایی در آب های ایران شد؛ موضوعی که یک پیروزی تبلیغاتی برای ایران به دنبال داشت و موجب شرمساری واشنگتن شد.

 

مقامات نیروی دریایی [آمریکا] در گفتگو با فارین پالیسی عنوان کردند که بر اساس یافته های به دست آمده از تحقیقات داخلی ۵ ماهه، فرماندهان نیروی دریایی در حال بررسی مجازات احتمالی ۹ نفر در ارتباط با این پرونده هستند. بر خلاف برخی دیگر از پرونده های مهم و خبرساز در ارتش، ۶ نفر از این افراد، از افسران نیروی دریایی هستند نه سربازان رده پایین، که یکی از آن ها مسئول نظارت نیروی عملیاتی خاورمیانه با بیش از ۱.۰۰۰ نیرو است.»

 

این پایگاه آمریکایی با اشاره به تحقیر آمریکا توسط ایران پس از این حادثه آورده است: «ایران نیز از این حادثه به بهترین وجه برای تبلیغات استفاده نمود و ویدئو کلیپ های متعددی از ملوان های آمریکایی در ساعات و روزهای پس از آزادی ملوان ها منتشر نمود. یکی از این کلیپ ها نشان می دهد که یک سرباز آمریکایی پس از شنیدن خبر آزادی قریب الوقوع خود گریه می کند.

 

آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران، چند هفته پس از این حادثه یک مدال افتخار به خاطر این پیروزی به فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و چهار فرمانده دیگر که در حادثه دستیگری ملوان های آمریکایی نقش داشتند اهدا کرد.»

 

گفتنی است بازداشت تفنگداران آمریکایی در شرایطی صورت گرفت که اوباما رئیس جمهور آمریکا در نطق سالیانه خود گفته بود که هیچ کس جرات برخورد و یا حمله به آمریکا را ندارد.
سناتور “تام کاتن” با اشاره به این موضوع در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا عنوان کرد: «اینکه ملونان آمریکا در خلال سخنرانی سالانه اوباما بازداشت باشند، برای اوباما و آمریکا تحقیر آمیز است.»

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه