مسجدی در رشت که درگیر اختلافات است+ تصاویر

مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام ) رشت مدتی است که صحنه ی اختلاف میان متولیان و هیات امنای مسجد شده و این روند نه تنها به بهبود وضعیت عمرانی این مسجد شبانه روزی کمکی نکرده بلکه مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

مسجدی در رشت که درگیر اختلافات است+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمد کریم کیابی بیش از صد سال گذشته در وقف نامه ای اموال و اماکنی را وقف نمود که در این بین می توان به مسجدی واقع در سبزه میدان رشت اشاره کرد .

وی در وقف نامه ی خود خطاب به چهار پسرش جزییات اموال موقوفه، نحوه ی نگهداری از مسجد و همچنین برگزاری مراسمات روضه ی هفتگی در مسجد را وصیت کرده است.

چندین سال گذشته این مسجد طعمه ی حریق شد و سپس زمین این مسجد مکانی شد برای زباله دانی مغازه های پیرامون آن و این وضعیت افرادی را واداشت که به تلاش برای ساخت مجدد مسجد دست بزنند.

سرانجام با همکاری شهرداری رشت و موسسه ی خیریه ی محبین مسجد ساز پروژه ی ساخت مسجد آغاز شد و با کمک های مردم و مسولین فرآیند ساخت مسجد به مدت سه سال طول کشید.

در گفت و گوی خبرنگار ۸دی نیوز با دو تن از اعضای هیات امنای مسجد در خصوص چگونگی ایجاد اختلاف با متولیان مسجد گفتند: بعد از شروع مجدد ساخت مسجد متولیان به این اقدام معترض شده و بعد از اتمام ساخت مسجد حیاط کوچکی که در پشت ساختمان مسجد قرار داشت را تصاحب کرده و ضمن ضایع کردن برخی از اموال مسجد موجود درآنجا بدون کسب پروانه ی ساخت و بطور غیر قانونی اقدام به احداث مکانی شبیه به یک انباری کرده اند که این امر منجر به تاریک شدن پنجره های ضلع شرقی مسجد شد که البته با شکایات انجام شده حکم تخریب آن صادر شده است.

خبرنگار ۸دی نیوز با مسول بخش رسیدگی به تخلفات ساختمانی شهرداری منطقه ی ۲ رشت در خصوص علت عدم تخریب ساختمان تحتانی مسجد امام موسی کاظم (علیه السلام) گفت و گو کرد .

وی پاسخ داد: بعد از صدور مجوز های مورد نیاز تخریب آن ساختمان انجام خواهد شد .

عدم مداخله ی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در روند این جریانات خبرنگار ۸دی نیوز را واداشت تا با ولی عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه ی استان در تماسی تلفنی به گفت و گو بپردازد .

وی گفت: چندتن از نوادگان محمد کریم کیابی حکم تولیت مسجد را از آن خود کردند و طبق قانون اگر مکان وقف شده ای دارای تولیت باشد وظیفه ی اوقاف فقط نظارت بر آن مکان بوده و وظیفه ی دیگری بر عهده ی اوقاف نمی باشد.

181120131007

181120131010

181120131011

181120131012

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه