ظریف: اوضاع بحرین بسیار تأسف‌بار است

وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت بحرین را بسیار تأسف‌بار خواند و بر توجه بیشتر جامعه بین‌المللی به اوضاع بحرین تأکید کرد.

ظریف: اوضاع بحرین بسیار تأسف‌بار است

به گزارش ۸دی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در نشست خبری مشترک با «برت کوئندرس» وزیر امور خارجه هلند در لاهه بستن راه‌های اعتراض مسالمت‌آمیز مردم بحرین را خطرناک خواند و افزود: تهران معتقد است که جامعه بین‌المللی باید توجه بیشتری به اوضاع بحرین داشته باشد.

ظریف گفت: وضعیت بحرین بسیار تأسف ‌بار است و به نظر می‌رسد به خاطر فشارهای خارجی که از زمان تهاجم عربستان سعودی به این کشور وارد شده، راه‌های مخالفت صلح‌آمیز برای مردم بحرین بسته شده و ما بر این باور هستیم که این وضعیتی بسیار خطرناک است و مستلزم توجه بیشتر جامعه بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص همه پرسی انگلیس نیز گفت تصمیم در مورد ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا به مردم خود این کشور بستگی دارد و دیگران نباید در مورد آن تصمیم بگیرند.

برت کوئندرس نیز در این نشست ضمن اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای گفت: من فکر می کنم این توافق برای دیپلماسی بین‌المللی، معیاری مهم است و البته همان طور که پیش‌تر گفته‌ایم، اهمیت آن در اجرای این توافق از هر دو طرف است و ما در این زمینه هم نظر هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه هلند همچنین افزود: در بسیاری از حوزه‌های همکاری دیگر، مانند حوزه اقتصادی، نیز ما پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و البته ما در مورد مسائلی که گاهی حساس‌تر هستند نیز به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌ایم، مسائلی که آقای ظریف در چارچوب حقوق بشر در مورد آنها صحبت کرده است. آنچه که ما می‌خواهیم، ادامه گفت‌وگوی جدی است و این موضوع قابل تقدیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه