امام جمعه ی رشت:

استکبار چون منطق ندارد به زور متوسل می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وقتی کسی دارای منطق نباشد به زور متوسل می‌شود و این زورگویی‌های امروز استکبار جهانی دارای چنین ریشه‌ای است.

استکبار چون منطق ندارد به زور متوسل می‌شود

به گزارش ۸دی، آیت الله زین‌العابدین قربانی در جلسه تفسیر قرآن کریم در رشت با بیان اینکه به غیر از حضرت محمد(ص) هیچ پیامبری جایگاه و مقام حضرت ابراهیم(ع) را ندارد اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) متولد شد که تاکنون بیش از ۴ هزار سال از تولد ایشان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه سنت‌های حضرت ابراهیم(ع) اکنون نیز در میان ما دارای اهمیت فراوانی است گفت: قبل از به دنیا آمدن حضرت ابراهیم(ع) ساحران و غیب گویان خبر از تولد فرزندی داده بودند که سلاطین و فرعونیان زمان را در خطر قرار می‌دهد.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه نمرود، فرعون زمان حضرت ابراهیم(ع) بود و دستور داد تا اجازه ندهند چنین فرزندی متولد شود اظهار کرد: مادر حضرت ابراهیم(ع) ایشان را در غاری که در کنار شهر بود به دنیا آورد و تا ۱۳ سال آن حضرت را مخفی کرد تا مبادا ایشان را شهید کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زادگاه حضرت ابراهیم(ع) در بابِل است خاطرنشان کرد: وقتی پدر حضرت ابراهیم(ع) از دنیا رفت برادر ایشان یعنی عموی حضرت ابراهیم(ع)  به نام آذر ، با مادر آن حضرت ازدواج کرد و به آنها پناه داد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) در سن ۱۶ سالگی به نبوت رسیدند افزود: وقتی آن حضرت بت‌ها و بتکده‌ها را مشاهده می‌کرد قدرتمندانه می‌فرمودند که تمامی بت‌های شما را سرنگون می‌کنم و این خبر بسیار بدی برای فرعونیان زمان بود.

آیت الله قربانی با بیان اینکه در یکی از روزها رسم بر این بود تا مردم همگی به بیرون شهر بروند ولی حضرت ابراهیم(ع) به بهانه‌ای از رفتن  امتناع ورزید، گفت: آن روز حضرت ابراهیم(ع) تبر خود را بر دوش گرفت و تمامی بت‌های بتکده را سرنگون کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه پس از بازگشت، مردم متوجه شکسته شدن تمامی بت‌ها شدند افزود: همه مردم حضرت ابراهیم(ع) را مسئول شکستن بت‌ها دانستند ولی آن حضرت فرمود«تبر بر دوش بت بزرگ است و او تمامی بت‌ها را شکسته است».

وی با بیان اینکه وقتی کسی دارای منطق نباشد به زور متوسل می‌شود و این زورگویی‌های بی‌منطق امروز استکبار دارای چنین ریشه‌ای است خاطرنشان کرد: آن حضرت را از بابل بیرون کردند و ایشان به سوی شام و مصر و پس از ۲ سال به سوی فلسطین عازم شدند و با دخترخاله خود به نام ساره ازدواج کرد.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ سال از سن همسر ایشان گذشت و به دلیل نازایی و به پیشنهاد ساره با کنیز خود به نام هاجر ازدواج کرد گفت: حضرت ابراهیم(ع) از همسر خود هاجر صاحب فرزندی به نام اسماعیل شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حضرت ابرهیم(ع) خانه خدا را احداث نکرد بلکه تعمیر کرده است گفت: حضرت ابراهیم(ع) خانه ای را که حضرت آدم ساخته و حضرت نوح(ع) و سایر پیامبران در آن مکان طواف و زیارت می‌کردند و بر اثر گذشت زمان تخریب شده بود دوباره بنا کرد.

آیت الله قربانی تصریح کرد: ابراهیم به قوم خود فرمود خدا را عبادت کنید و فقط از او بترسید چون او به شما روزی می‌دهد و همیشه شکر کننده خدا باشید چون به سوی او باز می‌گردید.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه