پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛

دیوید کامرون از سمت نخست وزیری استعفا داد

نخست وزیر انگلیس در پی رای مردم این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود استعفا داد.

دیوید کامرون از سمت نخست وزیری استعفا داد
به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تلگراف، دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – طی سخنرانی در لندن از سمت خود استعفا داد.
بر این اساس، دیوید کامرون پس از اعلام نتایج نهایی همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا با اعلام استعفای خود گفت: بهترین فرد برای هدایت کشور در مرحله جدید نیستم. کامرون افزود: نخست وزیر جدید باید از ماه اکتبر آینده کار خود را آغاز کند.
نخست وزیر انگلیس تصریح کرد باید به خواست مردم انگلستان احترام گذاشت و نحوه تعامل با اروپا به سرعت تغییر نمی کند.
دیوید کامرون پس از اعلام نتایج همه پرسی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:«کشور ما در تمرین بزرگ دموکراتیک شرکت کرد. شاید این تمرین، بزرگترین تمرین دموکراتیک در تاریخ انگلیس بوده باشد. بیش از سی و سه میلیون نفر از انگلیس، اسکاتلند ، ولز ، ایرلند شمالی و جبل الطارق همگی در این همه پرسی شرکت کردند. ما باید به این واقعیت افتخار کنیم که در این جزایر، ما به مردم اعتماد کرده ایم تا این تصمیم بزرگ گرفته شود. ما نه تنها دموکراسی پارلمانی داریم بلکه در حکومت بر کشور، مواقعی است که لازم است از مردم پرسیده شود تا خودشان نظر بدهند و این دقیقا همان کاری است که ما انجام داده ایم.
مردم انگلستان رای دادند تا از اتحادیه اروپا خارج شوند و باید به خواست آنها احترام گذاشته شود. من می خواهم از همه کسانی تشکر کنم که همسو با نگاه من به این مسئله، تلاش کردند ازجمله همه کسانی که اختلافهای حزبی را کنار گذاشتند و فقط در جهت مسئله ای سخن گفتند که به باورشان همسو با منافع ملی کشور قرار دارد. اجازه بدهید به همه کسانی هم تبریک بگویم که در جبهه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تلاش می کردند. آنها منظورشان را با شدت و هیجان بیان کردند.»
وی در ادامه افزود: «خواست مردم انگلستان، دستوری است که باید داده شود. این تصمیم به صورت سرسری تلقی نشد. سازمانهای مختلف  درباره اهمیت این تصمیم، مطالب بسیاری بیان کردند. درباره نتایج ، تردیدی نیست. در سراسر جهان، همگان نظاره گر انتخابی بوده اند که انگلیسی ها انجام داده اند. من بار دیگر به بازارها و سرمایه گذاران اطمینان خاطر می دهم که اقتصاد انگلستان، به صورت بنیادی قوی است. درعین حال به انگلیسی هایی اطمینان خاطر می دهم که در کشورهای اروپایی هستند و همچنین شهروندان کشورهای اروپایی که در انگلیس زندگی می کنند مبنی براینکه وضع آنها به صورت فوری تغییر نخواهد کرد و هیچ تغییری زودهنگام درباره نحوه مسافرت افراد، نحوه جابجایی کالاها یا ارائه خدماتمان ، بوجود نخواهد آمد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه