میرزا کوچک خان روح آزادی و مقاومت در برابر بیگانگان است

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، در یادواره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و ۱۵۰شهید طلبه گیلان با تاکید بر اینکه تاریخ سرزمین گیلان و ایران همواره ستارگان بی همتایی را در آسمان خود جای داده است اظهار کرد: میرزا کوچک خان از چهره های اسطوری است که برای دفاع از کیان وطن دست به اسلحه برد.

میرزا کوچک خان روح آزادی و مقاومت در برابر بیگانگان است

به گزارش خبرنگتر سرویس سیاسی ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و ۱۵۰شهید طلبه گیلان  با تاکید بر اینکه تاریخ سرزمین گیلان و ایران همواره ستارگان بی همتایی را در آسمان خود جای داده است اظهار کرد: میرزا کوچک خان از چهره های اسطوری است که برای دفاع از کیان وطن دست به اسلحه برد.

وی میرزا کوچک خان را روح آزادی و مقاومت دربرابر  بیگانگان دانست و افزود: قیام میرزا برای برگرداندن دین به متن جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه انگیزه سید الشهدا از قیام عاشورا ادای  تکلیف بود بیان کرد: علمای اسلام با تاسی از ابا عبداالله در مسیر ادای تکلیف و اجرا و رعایت حلال و حرام در جامعه و فرهنگ شهادت گام برداشتند.

علوی دلیل عزت روحانیون در بین مردم را انس آنان با فرهنگ شهادت عنوان کرد و با اشاره به اینکه روحانیت پرچم اسلام را در جهان بلند کرده است، گفت: کرامت انسان در تقوا و رفعت انسان در علم و آگاهی و فضلیت انسان را جهاد نمود می یابد.

marasememirza (5)

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه علما با شهادت به اوج ارزش رسیدند خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه ای پرچم شهادت بلند شود آن جامعه ذلت را نخواهد دید. جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن جاری نباشد اصالت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در طول تاریخ ایران در برابر حرکتهای انحرافی ایستاده و حاضر نشدند که ملت ایران در زیر چکمه های ظلم و ستم له شود یادآور شد: روحانیت همراه و جزیی از مردم در را دین خدا به نفع مردم حرکت کردند.

علوی با تاکید بر اینکه روحانیت در زمان نفوذ مارکسیستها در دانشگاهها به تکلیف خود عمل کردند تصریح کرد: علمای دین، بزرگان دین ،همه دست به دست هم دادن در کشور ایران ندای  لا إله إلا الله محمد رسول الله  با محتوای واقعی خود حکم فرما شود.

وی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که گلبرگ لاله ها در کوچه های ما بوی شهادت بدهند دشمن هیج غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز در مراسم لوح یادبود میرزا کوچک به وزیر اطلاعات  توسط ایت الله زین العابدین قربانی اهدا شد.

jpg343

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه