نماینده ی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال:

با روابط پولی دو جانبه می توان از محدودیت های دلاری آمریکا گذشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با انجام توافق برای معامله با پول ملی ایران و روسیه، زمینه تسهیل و ارتقای روابط تجاری بین دو کشور فراهم می شود.

با روابط پولی دو جانبه می توان از محدودیت های دلاری آمریکا گذشت

به گزارش ۸دی،  محمود شکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موضوع پیمان پولی دو جانبه با کشور روسیه گفت: روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام در حال گسترش است.

نماینده‌ی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بسیاری از شرکت های ایرانی می توانند با شرکت های روسی ارتباط اقتصادی داشته باشند، بنابراین با انجام توافق برای معامله با پول ملی ایران و روسیه، زمینه تسهیل و ارتقای روابط تجاری بین دو کشور فراهم می شود.

این نماینده‌ی مردم در مجلس دهم افزود: آمریکایی ها در خصوص انجام معامله با دلار محدودیت های ایجاد کرده اند، این درحالی است که با انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه می توان این مشکل را حل کرده و هزینه های مربوط به تبدیل پول به ارزهای مورد استفاده مانند دلار و یورو را کاهش می دهد.

ضرورت توجه به پیمان های پول دو و چندجانبه

شکری افزود:در توافق و انعقاد پیمان پولی با کشورها بطور طبیعی باید اولویت با کشورهایی باشد که بیشترین حجم مبادلات را با ایران دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد :بانک مرکزی باید با هماهنگی وزارتخانه‌های خارجه، امور اقتصادی و دارایی، نیرو، نفت و صنعت زمینه ی انعقاد پیمان پولی دو یا چندجانبه را فراهم کند به دلیل اینکه انجام این مهم شرایط استفاده از پول های ملی با کشورهای عمده طرف تجاری ایران، را به همراه دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رفیق
آقای محترم از چوگان چه خبر؟
در حاشیه