اعضای هیئت منصفه مطبوعات گیلان منصوب شدند

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان ظهر دیروز در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات گیلان، آزادی بیان، مطبوعات، قلم و اندیشه را از افتخارهای قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پیشرو در فکر، اندیشه و نگاه سیاسی در جهان است.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات گیلان منصوب شدند

به گزارش ۸دی نیوز، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان ظهر دیروز در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات گیلان، آزادی بیان، مطبوعات، قلم و اندیشه را از افتخارهای قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پیشرو در فکر، اندیشه و نگاه سیاسی در جهان است.

سیاوش‌پور نگاه کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در موضوع‌های سیاسی، اندیشه، قلم و بیان را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: نگاه مذکور در کشور سبب افتخار است.

وی با اشاره به وجود ۱۵۷ نشریه فعال و نیمه فعال در گیلان، تصریح کرد: وجود نشریه بسیار در استان نشان‌دهنده فرهنگ بالای جامعه است.

سیاوش‌پور بر پرداختن مطبوعات به موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: توجه مطبوعات بیشتر به موضوع‌های سیاسی است و این امر نقص محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان به تعداد بسیار پرونده‌های محاکم قضایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: غافل شدن از موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی سبب افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به موضوع‌های فرهنگی، حقوقی و رفتارهای اجتماعی کمتر پرداختند، خاطرنشان کرد: مطبوعات باید به موضوع مذکور توجه بیشتری داشته باشند.

سیاوش‌پور خواستار ارتقای محتوای مطالب در رسانه‌ها شد و اظهار کرد: تعداد بسیار رسانه‌ها باید در رفتارهای اجتماعی تاثیرگذار باشد.

این مسئول، هیئت منصفه مطبوعات را نمایندگان افکار عمومی جامعه خواند و یادآور شد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات می‌توانند در هدایت و محتوای رسانه‌ها نقش اساسی داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور به صدور مجوز ۷۰۶ نشریه در سطح کشور در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: ۲۵ مجوز نشریه مذکور مربوط به گیلان است.

علی‌اسماعیل‌پور با بیان اینکه ۱۸۸ نشریه در گیلان مجوز انتشار دارند، افزود: تعداد ۱۵۷ نشریه اکنون در استان فعال و نیمه فعال هستند و گیلان دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی فضای رسانه‌ای گیلان را آرام و خوب توصیف کرد و یادآور شد: نشریات استان در شش ماه نخست امسال تذکر کتبی دریافت نکردند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری استان گیلان ،حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، حجت‌الاسلام محمد لاکانی، حجت الاسلام والمسلمین  رفعتی، حسین رجبی، خلیل بیانی‌فر، شریف رضایی، جواد شفارودی، سید صمد اسماعیلی، علیرضا صدر ممتاز، عطاالله حاجتی مدارایی، محمود رحمان‌نژاد، حسن جعفری، علی کشت‌پرور و سیده زهرا شفیع‌پور در جلسه مذکور با حکم صادره از دادستانی کل کشور مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه جدید مطبوعات گیلان را به‌جا آوردند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه