سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

طرح «حذف تدریجی قلیان‌ها» در سراسر گیلان اجرایی می شود

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از اجرایی شدن طرح «حذف تدریجی قلیان ها» به عنوان یک معضل جدی اجتماعی در سراسر گیلان خبر داد.

طرح «حذف تدریجی قلیان‌ها» در سراسر گیلان اجرایی می شود

به گزارش ۸دی، یونس رنجکش در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گفت: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اجرای آن در سطح ملی در استان نیز اجرایی می شود.

وی افزود: برای اجرای هرچه بهتر این طرح که در چند فاز انجام می شود کارگروه ویژه آن نیز تشکیل و تصمیمات برای هماهنگی های لازم گرفته می شود.

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه مصرف سیگار و قلیان دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است تصریح کرد: مصرف سیگار و قلیان،  ضمن ایجاد آسیب های مختلف به شخص مصرف کننده، چالش ها و مشکلات اجتماعی را نیز به بار می آورد که پیشگیری از مصرف آن باید به صورت جدی دنبال شود.

رنجکش افزود: در گام اول اجرای طرح حذف تدریجی قلیان ها، تمامی واحدهای صنفی که اقدام به عرضه قلیان در اماکن عمومی می کنند جمع آوری می شوند.

وی ادامه داد: در کنار حذف قلیان ها و جمع آوری قلیان سراها، برنامه های فرهنگی نیز در سطح عمومی پیش بینی شده است که با همکاری مردم انجام می شود.

سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به مضرات مصرف قلیان اظهار کرد: بسیاری از مردم از مضرات مصرف قلیان و مشکلاتی که برای آنان در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ایجاد می کند مطلع نیستند که آگاهی بخشی به مردم نیازمند یک عزم ملی و حرکتی اجتماعی در این حوزه است.

رنجکش تاکید کرد:  برای مقابله با پدیده های ناهنجار اجتماعی باید متناسب با رویکرد اجتماعی برنامه ریزی کرد تا واقعیت های آن پدیده برای مردم بهتر تبیین شود.

وی ضرورت پشتیبانی های لازم از این طرح توسط همه دستگاه های اجرایی و همراهی مردم را متذکر و خواستار حمایت های لازم در این زمینه شد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه