در گفت‌وگو با یک متخصص عفونی مطرح شد؛

بررسی عامل میکروبی حمله به نادر طالب‌زاده

پس از فاش شدن ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگویی به ابعاد مختلف و بررسی عامل میکروبی این حمله پرداخت.

بررسی عامل میکروبی حمله به نادر طالب‌زاده

به گزارش ۸دی، محمد رضا ناظر، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: همانطور که در رسانه‌ها گزارش شده نادر طالب‌زاده، مدتی بعد از تحویل گرفتن چمدان دچار سرفه‌های خشک که همراه با احساس خستگی موقع فعالیت و در نهایت سرفه‌های خونی شده است.

 

وی علل خونریزی از مخاط را به دو دسته حاد و مزمن برشمرد و افزود: علل حاد این موضوع معمولا تب‌های خونریزی دهنده مانند CCHF، بیماری تب خرما و تب کنگو است که معمولا به سرعت علامت می‌دهند و خونریزی از مخاط دیگر نقاط بدن نیز اتفاق می‌افتد و در صورت استفاده در حملات بیوتروریستی سریع پیشرفت می‌کند.

 

رئیس کار گروه سلامت سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، با بیان اینکه راه انتقال از راه تماس غیر مستقیم از جمله البسه بسیار کم است، گفت: باید به دنبال علل عفونی مزمن باشیم بخصوص قارچ‌های بیماری‌زا و باکتری‌های آتپیک که ماندگاری آنها در محیط بیشتر و از طریق تماس غیر مستقیم قابل انتقال باشد.

 

وی افزود: از جمله می‌توان به “کوکسیدیوز” اشاره کرد که سرفه‌های طولانی که در نهایت منجر به خلط خونی خواهد شد ولی چون عامل آن در آمریکا است براحتی احتمال بیوتروریستی لو خواهد رفت.

 

این متخصص بیماری عفونی، عنوان کرد: بیماری دیگر “بولخوردریا مالئی” و “سودو مالئی” است که از خانواده مشه مشه است و در آسیای جنوب شرقی و استرالیا شایع است و ممکن است ظهور کامل بیماری ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد؛ نوع ریوی آن نیز شبیه سل ریوی ممکن است ظهور کند.

 

ناظر، افزود: البته ارگانیسمی که بتواند هم عارضه فوق را ایجاد کند و هم در کشورهای مختلف وجود داشته باشد قارچ “آسپرژیلوس فومیگاتوس” است که حتی بعا از ایجاد بیماری نتوان عامل آن راکشف کرد” ABPA ” که بیماری در تظاهر شبیه آسم است و از درمان آن کوریکواستروئیدها است و درمواردی ضد قارچ داه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه علل باکتریال مانند طاعون و سیاه زخم ریوی هم ممکن است، ولی سیر آنها بسیار سریع‌تر و کشنده‌تر است، تاکید کرد: بنابراین جهت تشخیص قطعی باید یک تیم تخصصی مانند متخصصین بیماری‌های عفونی، قارچ شناسی، ریه و میکروبیولوژیست نتیجه نهایی را اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه