شهروندان از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف استفاده نکنند

سازمان آتش‏نشانی کلانشهر رشت نسبت به استفاده از دستگاه‏ها و وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف برق هشدار داد. اگر در این ساعت‏ها شهروندان از تجهیزات برقی پر مصرف استفاده کنند، احتمال بروز خطر آتش سوزی براثر ایجاد جرقه یا جریان بار شدید و مقاومت نکردن سیم‏ها در برابر شدت جریان برق وجود دارد.

شهروندان از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف استفاده نکنند

به گزارش ۸دی، علی مقصودی مدیرعامل این سازمان گفت: سامانه سیم کشی در بیشتر منازل، واحدهای مسکونی، تجاری و مغازه‏های شهر رشت قدیمی و در بسیاری از موارد فرسوده است که در زمان‏های پیک مصرف برق، فشار مضاعفی به آنها وارد می‏شود.

وی افزود: اگر در این ساعت‏ها شهروندان از تجهیزات برقی پر مصرف استفاده کنند، احتمال بروز خطر آتش سوزی براثر ایجاد جرقه یا جریان بار شدید و مقاومت نکردن سیم‏ها در برابر شدت جریان برق وجود دارد.

بر اساس این گزارش؛ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت به شهروندان توصیه کرد برای کاهش یافتن احتمال بروز خطر آتش سوزی به ویژه در روزهای گرم تابستان با رعایت همه نکات ایمنی در زمان‏هایی که مصرف برق کمتر است، اقدام به استفاده از تجهیزات پرمصرف همچون لباسشویی، اتو، جاروبرقی و … کنند.

بنابر توصیه‏های کارشناسان سازمان آتش نشانی برای اینکه احتمال ایجاد خسارت و بروز حوادث به حداقل برسد، بایستی از لوازم برقی استاندارد و با برچسب انرژی مناسب استفاده کرد و قبل از خارج کردن وسایل برقی از کلید برق باید آنها را خاموش کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه