معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

تعداد مراکز دفن زباله در گیلان کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت : در دو سال گذشته تعداد مراکز دفن زباله در گیلان حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تعداد مراکز دفن زباله در گیلان کاهش یافت

به گزارش ۸دی،  حجت شعبان‌پور در نشست هیأت مدیره‌ی مدیریت پسماند استان اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۳ تعداد ۵۰ مراکز بزرگ و کوچک دفن زباله بصورت پراکنده در سراسر استان وجود داشت که این مراکز هم اکنون به ۱۵ مرکز کاهش یافته است.

معاون استاندار گیلان افزود: کاهش تعداد مراکز دفن زباله باعث کاهش خطرات زیست محیطی ناشی از شیرابه‌های این مراکز کمک می‌کند و این مراکز تا پایان سال به ۱۰ مرکز کاهش می‌یابد.

حجت شعبان‌پور خاطر نشان کرد : همچنین کارخانه‌های کمپوست رشت، انزلی و رودسر با ظرفیت ۷۰۰ تن زباله در حال کار هستند در حالیکه این کارخانه ها در ابتدای سال ۹۳ تعطیل و نیمه فعال بودند.

وی نظارت دقیق برعقد قرارداد‌های پسماند و نظارت ویژه بر عملکرد شهرداری‌های استان در اجرای دستور العمل‌های قانون مدیریت پسماند را از برنامه‌های مهم سال ۹۵ عنوان کرد و گفت : حسب دستور استاندار گیلان از فرمانداران و شهرداران موفق در بخش مدیریت پسماند قدردانی و به افرادی که عملکرد قابل قبولی نداشته باشند تذکر داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مساحت استان را پوشش جنگلی، مراتع، تالاب‌ها و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی تشکیل می‌دهد افزود: باتوجه به ورود سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر به استان و محدودیت منابع،‌ نیازمند توجه ویژه‌ی به مدیریت پسماند هستیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار و ساخت نیروگاه، زباله‌سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن به روش B.O.T بین شهرداری رشت و شرکت‌ خصوصی با پیش پرداخت ۱۱ میلیارد تومانی استانداری گیلان انجام پذیرفت اظهار کرد: پس از عقد این قرارداد  محل ساخت نیروگاه در خرداد ماه سال ۹۳ جانمایی شد  اما همچنان شرکت مذکور اقدامی مبنی بر دریافت مجوزهای زیست محیطی لازم را انجام نداده است.

پورعلی با بیان اینکه اخذ تأیید نهایی مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی از سازمان محیط زیست قبل از هرگونه اقدام اجرایی الزامی است گفت : حساسیت سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر نهادهای مرتبط درخصوص اخذ مجوزهای لازم ضروری است و انتظار می‌رود مجری طرح نسبت به رفع موانع یاد شده اقدامات لازم را انجام دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه