در سیزدهمین جشنواره «We Care»

اثر فیلمساز گیلانی در هند جایزه گرفت

فیلم‌ کوتاه «وقتی که نور می‌تابد» اثر فیلمساز جوان گیلانی در سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت.

اثر فیلمساز گیلانی در هند جایزه گرفت

به گزارش ۸دی،  فیلم‌ کوتاه «وقتی که نور می‌تابد» به کارگردانی شهریار پورسیدیان، فیلمساز جوان و موفق گیلانی از سیزدهمین جشنواره «We Care» هند جایزه گرفت.

از بین فیلم‌های ایرانی ارسال شده به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند در بین ۹۸۲ فیلم جهان، تعداد هفت فیلم کوتاه جزو برندگان این جشنواره اعلام شده که ۶ فیلم در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز «ویژه مسائل معلولیت» حضور داشتند از طریق این جشنواره در سیزدهمین جشنواره فیلم We Care شرکت کردند.

در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه تا ۳۰ دقیقه جشنواره مذکور «وقتی که نور می‌تابد» به کارگردانی شهریار پورسیدیان جایزه چهارم این بخش را دریافت کرد.

فیلم «وقتی که نور می‌تابد» پیش از این به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم هنر مدرن و فیلم معنوی‌ـ اخلاقی کشور ارمنستان، دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تهران راه پیدا کرده بود.

این فیلم تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده که از بین آنها می‌توان به جایزه بهترین فیلم با موضوع عشق از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، جایزه اصلی بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم تگزاس آمریکا، جایزه بهترین فیلم در بخش امید از پنجمین جشنواره بین‌المللی سائوپائولو برزیل، تندیس سیمین بهترین فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تهران اشاره کرد.

جشنواره «We Care» که یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها در نوع خود است هر ساله با هدف افزایش آگاهی در باره مسائل مربوط به معلولیت، برطرف کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه