نماینده ولی فقیه در گیلان:

نباید در برابر دشمن دست‌ها را بالا برد/ وظیفه داریم در راه دین تمام بلاها و مصائب را تحمل کنیم

آیت الله قربانی گفت: نباید در برابر دشمن دست‌ها را بالا برد و تسلیم شد زیرا دشمن با شکنجه، ترور، تحریم و مشکلات می‌خواهد انسان‌های حق‌طلب را تسلیم کند.

نباید در برابر دشمن دست‌ها را بالا برد/ وظیفه داریم در راه دین تمام بلاها و مصائب را تحمل کنیم

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه جمعه در درس تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به اینکه سه آیه نخست این سوره مربوط به امتحان و آزمایش الهی اصل اساسی آفرینش انسان است اظهار کرد: از آیه چهارم تا هفتم سوره عنکبوت مربوط به افرادی است که زیر شکنجه کفار قریش قرار گرفتند و برخی به حبشه، مدینه و یمن هجرت کردند.

وی به شکنجه غیرانسانی بلال حبشی، عمار یاسر و پدر و مادر او در مکه اشاره کرد و افزود: پدر و مادر عمار یاسر با وضع ناهنجاری توسط کفار قریش کشته شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قسمت نخست آیه‌های سوره عنکبوت مربوط به شکنجه‌گران و قسمت دوم مربوط به دین‌باوران است، تصریح کرد: در قسمت نخست آیه آمده است؛ آنها که مسلمانان را شکنجه کرده و مجبور به برگشتن از دین می‌کنند، در گمان خود فکر می‌کنند بر مسلمانان پیروز شدند و اگر اینگونه فکری داشته باشند قضاوت بسیار بدی کردند.

قربانی، شأن نزول آیه مذکور را در مورد مشرکان خواند و بیان کرد: اگر اکنون با دین‌باوران واقعی درگیر شده و آنها را اذیت کنند و آمریکا و رژیم صهیونیستی حامی آنها باشد و مسلمانان نتوانند بر آنها غلبه کنند، می‌گویند ما پیروز هستیم و می‌توانیم حزب‌الله لبنان، سوریه و یمن را از بین ببریم اما قرآن به این افراد می‌فرماید؛ پیروزی تنها مادی و در جنگ سخت نیست.

وی، پیروزی در متن تاریخ را مربوط به اهل حق عنوان کرد و گفت: وقتی عاشورا می‌شود دنیای اسلام و حتی دنیای غیر اسلام به حمایت از امام حسین (ع) حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: اگر با بمباران آمریکا کشورهای سوریه، لبنان و یمن از بین بروند در ظاهر این کشور غلبه کرده اما در افکار عمومی جهان غلبه با حق و مظلومان تاریخ است.

قربانی با اشاره به اینکه زندگی تنها دنیای مادی نیست، خاطرنشان کرد: قیامت آمدنی است تا افراد جزای کردار خود را ببینند و آن روز معلوم می‌شود پیروزی از آن چه کسانی است.

وی یادآور شد: روزی که در صحرای محشر خوبان و بدان در صف جداگانه قرار می‌گیرند، در آن روز معلوم می‌شود غلبه و پیروزی با چه کسانی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یزید و همراهان او فکر می‌کردند به پیروزی رسیدند، اظهار کرد: پیروزی با امام حسین (ع) و یاران ایشان است.

قربانی، بخش دیگری از آیه‌های سوره عنکبوت را مربوط به دین‌باوران شکنجه‌پذیر عنوان کرد و افزود: خداوند به افراد مذکور طرز تفکری را ارائه می‌دهد و برای ملاقات خداوند در آخرت در برابر ستمکاران ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دین‌باوران راستین خسته نمی‌شوند و استقامت دارند، بیان کرد: نباید در برابر دشمن دست‌ها را بالا برد و تسلیم شد زیرا دشمنان با شکنجه، ترور، تحریم و مشکلات می‌خواهند انسان‌های حق‌طلب را تسلیم کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در راه خدا استقامت نشان داد و آنها که همراه رسول اکرم (ص) هستند باید استقامت داشته باشند زیرا دشمنان حاضر نیستند دنیا و ریاست خود را به‌راحتی از دست دهند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

قربانی با بیان اینکه وظیفه داریم در راه دین تمام بلاها و مصائب را تحمل کنیم، تصریح کرد: اگر مسلمانان از آزمایش‌های الهی موفق بیرون آیند، دشمن هیچگاه نمی‌تواند اهداف خود را در جامعه مستقر کند.

وی، اسلام و تشیع را دین عقل عنوان کرد و گفت: انسان در بعضی از مواقع در شرایطی قرار می‌گیرد و مجبور است تقیه کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اسلام در برخی از مواقع تقیه را واجب دانسته است، خاطرنشان کرد: وظیفه مؤمنان اطاعت از خداوند و پیامبر اکرم (ص) است و آنها که امید به ملاقات خداوند در آخرت دارند باید تا می‌توانند اطاعت خدا را به‌جا آورند.

قربانی به کیفر و پاداش الهی با علم خداوند در قیامت اشاره کرد و یادآور شد: اعمال انسان در دنیا از بین نمی‌رود، خداوند رفتار بندگان خود را مشاهده می‌کند و حتی خیالی که در دل علیه دیگران دارند، را می‌داند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه