تصمیم سازی و پرهیز از اختلاف مهم ترین هدف شوراها باشد

رئیس شوراهای استان گیلان در پاسخ به این سوال که وظایف واختیارات شورای اسلامی استان چیست گفت: شوراهای استان بر مصوبات شوراهای شهر و روستا نظارت می کند. نظارت بر طرحهای عمرانی و محلی و جلوگیری از کم و کاستی ها و ارائه گزارش برای استاندار از دیگر وظایف شوراهای استان می باشد.

تصمیم سازی و پرهیز از اختلاف مهم ترین هدف شوراها باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، همانطور که در خبرها خواندید حسینعلی خدایگانی با رأی اعضای شورای اسلامی استان گیلان به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد. خدایگانی از شورای شهر لاهیجان و محمد گلباقی از شورای شهر آستانه اشرفیه با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت خدایگانی توانست با  ۹ رأی در مقابل ۷ رأی گلباقی به عنوان رئیس شورای اسلامی گیلان انتخاب شود.

رئیس شوراهای استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با “لاهیجان” در پاسخ به این سوال که وظایف واختیارات شورای اسلامی استان چیست به خبرنگار ما گفت: شوراهای استان بر مصوبات شوراهای شهر و روستا نظارت می کند, نظارت بر طرحهای عمرانی و محلی و جلوگیری از کم و کاستی ها و ارائه گزارش برای استاندار از دیگر وظایف شوراهای استان می باشد.

وی در ادامه گفت: شوراهای استان میتوانند طرح و پیشنهادات خود را در خصوص ارتقای کیفی سطح شوراها به شورای عالی استانها که درتهران واقع شده بدهند که این شورای عالی استان ها این طرح ها  مستقمیا به دولت و مجلس ارائه کند.

حسینعلی خدایگانی در ادامه توضیح داد : استان گیلان تعداد شش هزار و شصت صد و ۱۴ نفر عضو شورادارد که وظیفه نظارت بر مصوبات این شوراها بر عهده شورای استان می باشد.

وی در ادامه افزود: مصوبات شوراهای شهر به فرمانداران و بخشداران رسیده که بعد از ۱۴ روز به این طرح در اختیار شورای اسلامی استان قرار میگیرد تا از لحاظ مطابقت با قانون اساسی بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که حضور در شورای استان منافاتی با حضور در شورای شهر لاهیجان ندارد گفت: به هیچ عنوان باهم مخالفتی ندارند، چون حضور در شوراء شغل محسوب نمی شود و اعضای شورا به صورت افتخاری در آن فعالیت نموده و به مردم خدمت میکنند، سه روز در هفته جلسه در شورای استان برگزار میگردد و  روزهای دیگر هفته برای خدمت به همشهریان در جلسه شورای شهر لاهیجان حضور داریم.

حسینعلی خدایگانی در ادامه با بیان اینکه عضوشورای شهر از لحاظ علمی و عملی باید در خدمت مردم باشدگفت: وظیفه اصلی شورای استان تطبیق مصوبات با قانون اساسی است وبرخلاف تصور تطبیق عمل اشخاص و رفتار آنها ارتباطی با ما ندارد.

رئیس شوراهای استان با بیان اینکه ما باید دولت را مجاب کنیم تا خدمات شهری را به شوراها واگذار کند افزود: واگذاری مدیریت شهر به شهردار و شورای شهر جزء مهم ترین اهداف ما در شوراهای استان است.

حسینعلی خدایگانی با بیان اینکه دولت نباید نسبت به آب ، برق و گاز در شهرها وروستاها جوابگو باشد تصریح کرد: دولت با واگذاری واحدخدمات شهری به شوراها و شهرداری خدمات خود را در زمینه های دیگر میتواند ارتقاء دهد و این امرمحقق نمی شود مگر آنکه درآمد هر شهر به جیب خود آن شهر رود.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درارتباط با دوری از اختلافات گفت: توصیه بنده به شوراها این است که ازاختلاف پرهیز کنند و برای اداره امور شهر و روستا تصمیم سازی داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه