رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با 8دی:

حداقل در حد تورم افزایش قیمت چای داشته ایم/ دولت نگاه حمایتی به صنعت چای دارد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره بر اینکه قیمت تضمینی چای را حداقل در حد تورم افزایش داده ایم گفت: کشاورزان نیز به این نتیجه رسیده اند که دولت نگاه حمایتی به صنعت چای دارد.

حداقل در حد تورم افزایش قیمت چای داشته ایم/ دولت نگاه حمایتی به صنعت چای دارد

محمد ولی روزبهان در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره بر اینکه امیدواریم تابستان امسال نیز با توجه به بارش های باران تولید چای خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: ۹۸ درصد باغات چای ما دیمی آبیاری می شوند.
وی با اشاره بر اینکه باغات چای ما مجهز به سیستم آبیاری نوین نیست، گفت: اگر نزولات جوی کافی نداشته باشیم تولید چای ما به شدت کاهش می یابد.
رئیس سازمان چای کشور در ادامه این مطلب با اشاره بر اینکه کم آبی به اقتصاد کشور و اقدامات دولت ضربه وارد می شود، گفت: شرایط آب و هوایی خوب منجر می شود تا ما بتوانیم تولید محصول خوبی داشته باشیم.
روزبهان در پاسخ به این سوال که چرا قیمت چای تضمینی هر ساله با تاخیر اعلام می شود، بیان داشت: من قیمت چای را دو ماه پیش اعلام کرده ام و اعلام شده است که قیمت چای ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.
وی با اشاره بر اینکه این خبر در شبکه های سراسری و خبرگزاری های مطرح بارها به سمع و نظر مردم و چایکاران رسیده است، گفت: پرداختی های ما در امسال نیز بر مبنای ۱۲ درصد افزایش قیمت در برگ سبز چای در نوع درجه یک بوده است.
رئیس سازمان چای کشور با بیان این نکته که قیمت برگ سبز چای از نوع درجه دوم با نرخ ۱۳درصد محاسبه شده است، افزود: کشاورزان هم به این نتیجه رسیده اند که دولت در این زمینه حمایت از کشاورزان و چایکاران را زیر نظر دارد.
روزبهان با اشاره بر اینکه افزایش قیمت چای حداقل در حد تورم را داشته ایم، گفت: با توجه به محصولات دیگر، قیمت برگ سبز چای نسبت به سایر محصولات کشاورزی بیشترین افزایش را داشته است.
وی با اشاره بر اینکه دولت نگاه حمایتی به صنعت چای دارد، افزود: در سه سال گذشته ما شاهد افزایش صد درصدی قیمت برگ سبز چای بوده ایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه