8دی گزارش می دهد؛

رفتار عرضه کنندگان یا جیب متقاضیان / عامل التهاب در بازار مسکن کدام است؟

دولت می تواند با بکارگیری اهرم های مالی و ایجاد زیرساخت های لازم موانع پیش رو را برای عرضه کنندگان مسکن فراهم آورد تا ثبات قیمت به بازار مسکن بازگردانده شود.

رفتار عرضه کنندگان یا جیب متقاضیان / عامل التهاب در بازار مسکن کدام است؟

به گزارش ۸دی، یکی از برنامه های وزارت مسکن و شهرسازی بررسی شاخصه های خروج از رکود در وضعیت مسکن  است.
این وزارت خانه تدابیری را در راستای خروج از رکود پیش بینی کرده و با توجه بر اینکه مقام معظم رهبری امسال را به اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند تدابیر وزارت مسکن می تواند در وضعیت مسکن بهبوداتی را ایجاد کند.
به گفته کارشناسان بازار مسکن برای ثبات بازار  نباید شوک گونه وارد شد و باید یک سری بسته هایی به صورت پیوسته در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم ثبات را احساس کنند و سرمایه گذار بتواند حرکت مثبت و نتیجه بخش اجرا کند.
در واقع باید بافت های فرسوده احیا شود و مسکن هایی در خور مردم ایران ساخته شود و اگر حرکت در بازار مسکن با یک شیب ملایم پیگیری شود آن وقت یک اتفاق خوب برای مردم رقم خواهد خورد و بی خانمان ها خانه دار می شوند.
بانک ها یکی از اهرم های بسیار ارزشمند و مستعد در جهت ثبات در بازار مسکن هستند و باید با طرح ها و ابداعات نو به بازوی قدرتمند دولت در خانه دار شدن مردم کمک کنند؛ در وافع بانک هایی مانند مسکن باید طرح هایی را ابداع کنند تا تضمین نسیه و احقاق امانی را در بازار بوجود آورند.
یکی دیگر از مواردی که در بازار مسکن آرامش خاطر در عرضه و تقاضا را ممکن می سازد مقوله های تضمین نسیه و احاق امانی است که نگرانی های احتمالی بین فروشنده و خریدار را از بین می برد.
این قوانین بانکها را ایجاب می کند تا زمانی که خریدار نتوانست اقساطش را پرداخت کند بانک خودش پرداخت کند و بعد در طولانی مدت از خریدار بگیرد و این خود ثبات را در بازار مسکن پدیدار می کند.
متقاضیان وام در استان گیلان برای ساخت و ساز مسکن بیشتر از سایر استان ها می باشد و دلیل آن این است که این استان گردشگر پذیر است و پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت و ساز دارد در نتیجه از استان های دیگر به گیلان متقاضی وام بیشتر است.
بازار مسکن در مقایسه با بازار های دیگر مشکلات دیگری نیز دارد چون اطمینان لازم را از فروشنده ها ندارند دچار مشکل می شود و از این رو با سیاستی که بانک مسکن دنبال می کند حس اعتماد بین پیش فروشنده و پیش خریدار ایجاد می شود تا این دو طرف بتوانند در آینده با هم کنار بیایند.
با اجرای صحیح این طرح رضایت همه جلب می شود و تحلیل از آینده بازار مسکن گیلان این است که کسانی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند و بتوانند نظر بانک ها را به خود جلب کنند، رضایت همه محقق می شود.
با این وجود حرکت در حوزه مسکن رو به جلو خواهد بود و بازار مسکن از رکود خارج خواهد شد تقاضا این است که همه در خانه دار شدن کمک کنند و با سرمایه گذاری هدایت شده پا در بخش های با برنامه بگذارند تا در خانه دار شدن همه نقش داشته باشند.
دولت نیز موظف است با ساماندهی بافت های فرسوده را که گاها ممکن است بر سر هم وطنان ما خراب شود با پرداخت سود مناسب از شهروندان بخرد و با شهرک سازی با نرخ سود پایین و اقساط طولانی مدت بتوانیم از رکود تورمی مسکن خارج شویم.
علی ای الحال رفتار مثبت عرضه کنندگان حوزه مسکن می تواند ثبات در قیمت و بازار مسکن را پدید آورد و التهاب در بازار مسکن را فروکش دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه