مدیرکل انتقال خون گیلان:

نیاز خونی گیلان از طریق اهدای خون ۱۲۰ نفر در روز تامین می شود/با هربار اهدا می توانید جان چهار نفر را نجات دهید

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به شاخص خوب گیلان در زمینه اهدای خون گفت: برای تامین نیازهای خونی استان، روزانه ۱۲۰ نفر باید اهدای خون داشته باشند.

نیاز خونی گیلان از طریق اهدای خون ۱۲۰ نفر در روز تامین می شود/با هربار اهدا می توانید جان چهار نفر را نجات دهید

به گزارش ۸دی، علی داوودی در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در گیلان که شامگاه سه شنیه همزمان با روز جهانی اهدای خون برگزار شد، اظهار کرد: دو میلیون و۵۰۰ هزار نفر در کشور اهدا کننده خون هستند که خوشبختانه استان گیلان سهم قابل توجهی از این میزان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به آمار بالای بیماری های قلبی و عروقی و همچنین انواع سرطان در استان تصریح کرد: برای تامین نیاز خونی استان، روزانه ۱۲۰ نفر باید اهدای خون داشته باشند تا نیاز هر روز استان به خون و فرآورده های خونی تامین شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه همه باید سفیر اهدای خون باشیم ادامه داد: افرادی که در سنین بین ۱۸ تا ۶۰ سال قرار داشته و واجد اهدای خون هستند باید به یاری نیازمندان شتافته و به اهدای خون سالم بپردازند.

داوودی با بیان اینکه هر واحد خون و فرآورده های آن می تواند جان چهار نفر را نجان دهد خطاب به اهدا کنندگان خون گفت: هر فرد در هر بار اهدا می تواند جان چهار نفر را نجات دهد و اهدای مستمر خون، از ارزش بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در تولید  فاکتورهای هشت، ۱۱ و ۱۲ به خودکفایی رسیده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر و در میان کشورهای آسیایی، به جز کشور کره جنوبی هیچ کشوری توان رقابت با ایران را در این زمینه ندارد.

مدیر کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه نیاز به پلاکت به عنوان یک فرآورده خونی در استان در حال افزایش است افزود: در راستای تامین نیاز استان به این فرآورده خونی باید برای ترویج فرهنگ نوع دوستانه اهدای خون تلاش کرد.

داوودی همچنین ایام ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای ترویج این حرکت انسان دوستانه عنوان کرد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه