پیرامون صحبت های دیروز آخوندی در مجلس:

آقای وزیر! حاشیه‌نشینی را ۱۶ سال مدیریت لیبرالیستی تولید کرد

وزیر بی‌کارنامه راه و شهرسازی برای چندمین‌بار گفت مسکن مهر فاجعه بود. وزیر راه بدون اشاره به صاحب‌خانه شدن ۰۰۰ /۲/۳۰۰ میلیون و سیصد هزار خانواده به واسطه مسکن مهر، مسئولیت بدمسکنی و حاشیه‌نشینی را نیز متوجه دولت قبل می‌کند!

آقای وزیر! حاشیه‌نشینی را ۱۶ سال مدیریت لیبرالیستی تولید کرد

عباس آخوندی که دیروز برای ترسیم چشم‌انداز وزارتخانه متبوعش در حوزه مهر و نقد، و مسکن و شهرسازی در مجلس حضور پیدا کرده بود، گفت: دفعه قبل گفتم و باز هم می‌گویم طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر با وجود اینکه هزینه صدهزار میلیاردی به همراه داشت اما بنا به گزارش وزیر کشور حدود ۱۹ میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد و ۹ میلیون نفر حاشیه‌نشین هستند. البته وزارت راه به تکمیل مسکن مهر متعهد است.
یادآور می‌شود ۲ میلیون و سیصد هزار خانواده کم بضاعت به واسطه طرح مسکن مهر صاحب‌خانه شدند. وزیر راه با وجود ۳ سال ناسزاگویی به مسکن مهر و سر دادن شعار مسکن اجتماعی، عملا هیچ کاری جز تصویب وام مسکن‌های ۱۶۰ میلیونی برای زوج اولی‌ها آن هم با اقساط ۲/۳ میلیون تومان انجام نداده است.

وزیر راه بدون اشاره به صاحب‌خانه شدن ۲/۳ میلیون خانواده به واسطه مسکن مهر، مسئولیت بدمسکنی و حاشیه‌نشینی را نیز متوجه دولت قبل می‌کند حال آن که ماجرای حاشیه‌نشینی به اعتبار سیاست‌های تبعیض‌آلود دولت سازندگی و بی‌اعتنایی‌های دولت اصلاحات، شدت پیدا کرد و محصول ۱۶ سال بی‌اعتنایی به اقشار پایین جامعه بود اما آقای آخوندی که خود بخشی از همان دولت‌ها بوده، اکنون ژست نگرانی برای حاشیه‌نشین‌ها می‌گیرد.

جالب‌تر اینکه او همین چند ماه قبل با نگاه سوپرلیبرالیستی، نظارت به قیمت‌ها و سازمان حمایت از مصرف‌کننده را سوسیالیستی خواند و تخطئه کرد.
با عنایت به سبک وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ناسزاگویی هر چند وقت یک بار به نظر می‌رسد کشور نیازی به وزیری با این بی‌کارنامگی ندارد و می‌توان ایشان را مرخص کرد و صرفا برای سهولت کار بر سر در وزارت متبوع وی نوشت «مسکن مهر فاجعه است». یا اینکه به جای گزارش دادن چند وقت یک بار به مجلس، فایل یا نوار صوتی ضبط شده‌ای را با همین مضمون به مجلس بدهند که هر چند وقت یک بار پخش شود.

منبع: روزنامه کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه