پدر می‌گفت اگر سیدعلی دستور بدهد در آتش بروید من می‌روم

مهدی انصاری در حاشیه مراسم شهید انصاری در حرم مطهرسید جلال‌الدین‌اشرف (ع) گفت: پدر نقل قول معروفی دارند که اگر سیدعلی دستور بدهد در آتش بروید من می‌روم و از ما هم می‌خواستند که به این شکل پیرو ولی فقیه باشیم.

پدر می‌گفت اگر سیدعلی دستور بدهد در آتش بروید من می‌روم

به گزارش ۸دی نیوز، فرزند شهید انصاری در گفتگوی اختصاصی با آستان‌خبر با اشاره به روحیه خستگی ناپذیری و تلاش فراوان این شهید بزرگوار اظهار کرد: شهید انصاری با روحیه خستگی ناپذیر همیشه به دنبال رضایت خداوند متعال بود و در این راه تلاشی بی‌وقفه داشت و حتی بعضی از روزها حدود ۲۱ ساعت به کار مداوم می پرداخت و وقتی از وی سوال می‌کردیم که این همه انرژی از کجاست می‌گفت، کاری که فی سبیل‌الله باشد انرژی را با خود می‌آورد و خستگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه پدرم با وجود اینکه گیلانی نبود اما گیلان و گیلانی‌ها را دوست داشت تصریح کرد: خوش رویی  و مهربانی ایشان خیلی‌ها را جذب می‌کرد و با همه برخورد مناسب و یکسان داشت و بدون تبعیض و با حداکثر احترام صحبت می کرد و بین افراد عادی و معمولی با عالی‌ترین مقامات فرق نمی‌گذاشت.

وی در ارتباط با بحث تربیتی شهید انصاری نسبت به فرزندانشان عنوان کرد: پدر در حمایت از ما و فرزندانشان از هیچ چیزی کوتاهی نکردند و همیشه به ما وصیت می‌کردند که نماز را فراموش نکنید و همیشه نماز اول وقت بخوانید.

فرزند شهید انصاری با اشاره به اینکه پدر اهل سیاست بازی نبود و دنبال بهانه نمی‌گشت بیان کرد: شهید عموما وارد مباحث سیاسی نمی‌شدند و به این نکته هم همیشه اذعان داشتند و سند این گفته هم کار در دوره‌های روسای مختلف جمهوری بود و پدر همیشه دنبال کار اعتقادی، مذهبی و فرهنگی بود.

وی در ادامه افزود: خیلی‌ها به پدر می‌گفتند با توجه به موقعیتی که دارید، اگر شما وارد یک حزب و یا جناحی شوید و یا از فلان کاندیدا و نامزد طرفداری کنید، مقامات بسیار بالاتری بدست می‌آورید ولی پدر همیشه می‌گفتند که من دنبال مقام بالاتر و یا سیاسی بازی نیستم و البته نه پدر با کسی مشکلی داشت و نه کسی با پدر، چون تفکر سیاسی شهید ولی‌فقیه بود.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید گفت: همین اواخر بود که به شوخی به پدر گفتم، حاج‌آقا دولت عوض شده و ممکن است مقامی بالاتر به شما بدهند و شهید بسیار جدی می‌گفتند که من بدنبال مقام نیستم ان‌شاالله جایی باشم که بتوانم خدمت کنم.

6523

وی در ارتباط با خصوصیات اخلاقی شهید اذعان کرد: پدر دوست داشت بدون تبلیغات و سر و صدا کارهایش را انجام دهد و هرگز دوست نداشت کارهایش روی آنتن باشد و شهید ۳۵ سال بدون سروصدا و تبلیغات و فعالیت‌های سیاسی کار کرد و این نتیجه‌اش شد که می‌بینید با این عزت تشییع شد و فکر می کنم این نتیجه همان ۳۵ سال خدمتشان باشد.

وی ادامه داد: من ۲۹سال با پدر زندگی کردم و تا آنجایی که می توانستیم با هم بودیم گرچه که نوع فعالیت شهید اجازه نمی‌داد که کنار هم باشیم ولی رابطه ما فراتر از پدر و فرزند بود و ما با هم دوست بودیم.

وی در ارتباط با مهمترین آرزوی پدرش گفت: مهمترین آرزوی پدر عزت و سربلندی و وحدت مسلمانان بود و دلش برای همین افرادی که امروز وی را به شهادت رساندند می سوخت و می‌گفت: این سلفی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها فریب خورده و گمراهند دوست داشت که این‌ها هدایت شوند.

وی در ادامه افزود: همه این مواردی را که گفتم کاری بود که در کشور سودان به مدت شش سال انجام داد. آرزویش این‌ها بود آرزویش وحدت مسلمان‌ها بود. آرزویش عزت کشور بود. آرزویش این بود که همه مردم ایران در راه ولایت قدم بردارند و با هم متحد باشند.

فرزند شهید انصاری در ارتباط با نظر شهید در مسائل روزی همچون مذاکرات ژنو اظهار کرد: من با پدر در این زمینه صحبت کرده بودم، پدر همیشه می‌گفتند همانطور که حضرت آقا فرمودند هرگز نمی‌شود به امریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کرد. اینها هرگز خیر ما را نمی‌خواهند و اعتقادشان بر این بود که نظر ما باید بر طبق نظر ولی فقیه باشد و هرطور که ایشان صلاح دانستند همانطور باید شود و ما همیشه باید پشت سر ولی فقیه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به ولایت‌پذیری شهید افزود: پدر همیشه به ما وصیت می کرد تا همواره پشتیبان ولایت باشیم و در زیر سایه ولایت انجام وظیفه کنیم و نقل قول معروفی دارند که اگر سیدعلی دستور بدهد در آتش بروید من می‌روم و از ما هم می‌خواستند که به این شکل پیرو ولی فقیه باشیم.

وی ادامه داد: پدر آرزو و امیدش این بود که وضعیت بهتر شود ولی در عین حال می‌گفت به غربیه‌ها نمی‌توان ا اعتماد کرد.

فرزند شهید انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد تا شهدا دست ما را هم بگیرند و افتخار این را داشته باشیم تا در سایه خدا در خط ولی فقیه گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه