تفکری که ایدئولوژی ناعادلانه و سلطه جویانه غرب را به مبارزه می طلبد، تفکر اسلامی شیعه می باشد

توافق هسته ای که باعث ذوق زدگی بسیاری از سیاسیون و جوسازی رسانه های داخلی و خارجی نیز بر شدت آن افزوده از مهمترین حوادث سیاسی این روزهای کشور ماست.

تفکری که ایدئولوژی ناعادلانه و سلطه جویانه غرب را به مبارزه می طلبد، تفکر اسلامی شیعه می باشد

به گزارش سرویس وبلاگستان ۸دی، عزیز عاقبتی در بروزرسانی خود نوشت:

جان کری در پاسخ به سوال مجری شبکه ای بی سی نیوز امریکا

کری در پاسخ گفت: توافق ژنو گام نخست و اولیه در این مسیر است و به مذاکراتی منجر می شود که بر اساس آن می توان تضمین داد، زمانی که ما برای برچیدن (برنامه هسته ای ایران) و اتخاذ مواضع شدیدتر مذاکره می کنیم، آنها برنامه (هسته ای) خود را ادامه نخواهند داد و در موقعیتی قرار نخواهند گرفت که بهتهدید اسرائیل بپردازند. با توافق ژنو، اسرائیل میدان تنفس بیشتری درزمینه فرار هسته ای ایران به دست آورده است (زمان رسیدن ایران به نقطه فرار هسته ای طولانی تر شده است). این مسئله، روشن است.»

39507695196569437614

توافق هسته ای ایران و غرب که باعث ذوق زدگی بسیاری از سیاسیون و مردم کشور شده و جوسازی رسانه های داخلی و خارجی نیز بر شدت آن افزوده از مهمترین حوادث سیاسی این روزهای کشور ماست که هر چند شاید بتواند برای مدت کوتاهی بر شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبتی بگذراد ولی نتایج و اهداف اصلی آن را درمذاکرات و توافقات بعدی شاهد خواهیم بود این توافق شش ماهه با جزئیات مطرح شده در رسانه ها در شرایطی است که ایران در سال های گذ شته با تحمل تمام تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی به تکونولوژی هسته ای و غنی سازی ۲۰ درصد دست یافته و غرب چاره ای جز پذیرفتن این حقیقت ندارد که تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت هسته ای ایران شود بطوری که جان کری بعد ازاتمام مذاکرات در گفتگو با خبرنگاران گفت اگر توافق نمی کردیم ایران سانتریفیوژهای بیشتری می ساخت.

ولی باید بدانیم یک توافق اولیه بین ایران وغرب بمعنای پایان دشمنی غرب با ایران نیست زیرا علت اصلی اختلاف بین غرب و ایران ایدئولوژی و مسئله قدرت و پیامدهای اعمال آن ،یعنی نفوذ در سطح منطقه ای و جهانی است.

غرب با بکارگیری انواع ابزارهای سیاسی و اقتصادی و رسانه ای و..بر سیاست های داخلی و خارجی کشورهای دیگر اعمال نفوذ می کند .در حوزه بین الملی غرب نفوذی سلطه جویانه و توسعه طلبانه را اعمال می کند و از آن طریق مقررات بازی در همه حوزه ها را مشخص می سازد. شیوه ای که اغلب نسبت به کشورهای مسلمان و در حال توسعه تبعیض روا می دارد.

قدرت رای دادن و یا حق وتو کردن در نهاد های بین الملی و سازمان ملل متحدد و صندوق ببین الملی پول و… این تبعیض را منعکس می کند.

جمهوری اسلامی ایران با شجاعت این برتری سلطه جویانه و ناعادلانه را به چالش کشیده و با قدرت در مقابل آن ایستاده است.

تکنولوژی هسته ای یکی ا زابزارهای قدرت در زمینه های علمی ، صنعتی ،نظامی و حتی سیاسی می باشد که غرب با استفاده از قدرت اعمال نفوذ در سازمان های جهانی و اقتصادی با اعمال تحریم و فشارهای سیاسی سعی درگرفتن این قدرت از ایران دراد، تا علاوه بر استفاده سیاسی و نمایش چهره ای ضعیف ازایران ازلحاظ اقتصادی و علمی وصنعتی با ایجاد وابستگی در این زمینه ها بر سیاست های داخلی و خارجی ایران تاثیر گذاشته و با خود همراه کند تا مانع از گسترش یک تجربه موفق و قدرتمند از حکومتی اسلامی و مردمی شود

زیرا تنها تفکری که ایدئولوژی ناعادلانه و سلطه جویانه غرب را به مبارزه می طلبد تفکر اسلامی شیعه می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه