عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج کشور:

اراده خودکفایی برنج در دولت وجود ندارد / آموزش، اساسی ترین نیاز کشاورزان است

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه اراده خودکفایی در دولت وجود ندارد، گفت: در دولت یازدهم به به بهانه مشکل کمبود آب مسئله خودکفایی برنج منتفی شده است.

اراده خودکفایی برنج در دولت وجود ندارد / آموزش، اساسی ترین نیاز کشاورزان است

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با خودکفایی در تولید برنج اظهار کرد: خود کفایی یک اراده است که در دولت فعلی دیده نمی شود.
وی با بیان اینکه مسوولیت تهییه کتاب خود کفایی برنج را داشته است، گفت: در انتهای عمر دولت دهم کتاب مدونی از خودکفایی برنج تهیه شد و در سفر استانی هیأت دولت به گیلان اولیت بودجه نیز برای آن مصوب شد.
عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه دولت در ادامه تخصیص اعتباری بر این مهم نداشت، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم به به بهانه مشکل کمبود آب مسئله خودکفایی برنج منتفی شد.
این استاد دانشگاه با اشاره بر اینکه برنامه مدونی برای افزایش عملکرد سرمایه طرح و حرکت به سمت محصولات با کیفیت داشته باشد برنامه ریزی شده بود، تاکید کرد: متاسفانه اراده لازم برای خود کفایی در برنج وجود ندارد .
خانکشی پور با اشاره بر اینکه دولت باید در راستای آموزش کشاورزان گام اساسی بردارد، گفت: دولت باید نتیجه تحقیقات را بر سفره کشاورزان ببیند.
این کارشناس برنج با تصریح بر اینکه ما باید به این نقطه برسیم که کشاورز در انتخاب برنج باید با تحقیق تخمش را پیدا کند، گفت: آموزش می تواند حداقل بازده را به حداکثر برساند و کشاورز برای اینکه هاشمی بکارد بهتر است رقم پر محصول، خوش خوراک و خوش پخت را کشت کند.
عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان انکه کشاورزانی هستند که ۴ تا ۵ تون شالتوک از مزارع خود برداشت می کنند، ادامه داد: این در حالی است که ما کشاورزانی داریم تنها دو تن از مزارع خود شالتوک برداشت می کنند که نتیجه علمی کار نکردن آن هاست.
خانکشی پور آموزش بسیجی وار را نیاز اساسی کشاورزان دانست و گفت: مدیریت جهادی نیاز است که کشاورزان را از این حالت کم بهره ای به کشاورز کارا و پر بازده تبدیل کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان گيلان استان گيلان
جناب آقای انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور سلام علیکم احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود. جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره‌ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می‌توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند. حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرارداد معین ! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می‌باشد.
در حاشیه