نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی:

تعطیلی روز شنبه در ایام هفته عاقلانه نیست / تعطیلی پنج شنبه بهره‌وری و کارایی را افزایش می دهد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه تعطیلی شنبه بعید است، گفت: تعطیلی روز شنبه عاقلانه نیست و بهتر است تعطیلی پنج شنبه ها در دستور کار قرار گیرد.

تعطیلی روز شنبه در ایام هفته عاقلانه نیست / تعطیلی پنج شنبه بهره‌وری و کارایی را افزایش می دهد

به گزارش ۸دی، نمایندگان مجلس نظرات مختلفی درخصوص تغییر تعطیلات پایان هفته دارند که مهم‌ترین نقطه موافقت آنها ضرورت افزایش تعاملات اقتصادی بین‌المللی است که تعطیلات فعلی باعث عقب‌ماندگی کشور در بخشی از این تعاملات شده است.
جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه تغییر ایام تعطیل هفته به شنبه بعید است، اظهار کرد: اینکه در طول هفته دو روز از ایام هفته را دستگاه های دولتی تعطیل باشند هم در دنیا سابقه دارد و هم در برخی از استان های کشور ما از جمله تهران که روز های پنجشنبه هم تعطیل هستند، دیده می شود.
وی با بیان اینکه این دو روز از ایام تعطیلات کارکنان ادارت به دنبال امورات شخصی خود می روند، گفت: با توجه به اینکه روز جمعه هم مردم به امورات دینی خود می پردازند تعطیلی روز پنجشنبه روز خوبی است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه تعطیلی پنجشنبه در کنار جمعه بهره وری و کارای را بیشتر می کند، افزود: کارمندان از شنبه تا چهار شنبه سر کار بروند و می توانند ساعات کاری را افزایش بدهند.
کوچکی نژاد با طرح این پیشنهاد که ساعات کاری را می توانند تا ساعت ۳ و نیم بعد ظهر افزایش دهند، گفت: با این وضعیت این امکان وجود دارد که روز پنجشنبه را نیز تعطیل کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه تعطیلی روز دیگری غیر از پنجشنبه ناهماهنگی را موجب می شود، خاطرنشان کرد: زمانی که همه جای کشور فعال هستند این عاقلانه نیست که شنبه تعطیل شود.
کوچکی نژاد با بیان اینکه اگر یک نظر سنجی در بین مردم داشته باشیم که تعطیلی کدام روز از ایام هفته بهتر است، یقینا پنجشنبه برایشان بهتر است، ادامه داد: مدارس پنجشنبه ها تعطیل هستند، اگر ادارات هم تعطیل باشند، بهتر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان گيلان استان گيلان
جناب آقای انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور سلام علیکم احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود. جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره‌ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می‌توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند. حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرارداد معین ! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می‌باشد.
در حاشیه