نامه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان به آیت الله قربانی:

بعضی از مسئولین حیات خود را در سیاسی بازی و هوچی گری های پوچ میبینند

در چند روز گذشته اتفاقاتی در فضای سیاسی و فرهنگی استان رخ داد که ما، جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان استان را برآن داشت تا دغدغه های خود در این زمینه را با شما به عنوان پدر معنوی و فرمانده قرارگاه فرهنگی استان مطرح نماییم.

بعضی از مسئولین حیات خود را در سیاسی بازی و هوچی گری های پوچ میبینند

به گزارش هشت دی، بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان خطاب به آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان نامه ایی نوشتند که به شرح زیر می باشد:

حضرت آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه رشت

 با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

تاریخ پرشکوه گیلان پر است از زنان و مردانی که همواره ستارگان غیرت، دینداری ، ولایتمداری و مجاهدت در راه خدا بوده اند. گیلان سرزمین علما و مجاهدانی همچون بهجت ها و میرزا کوچک ها بوده است که اسوه های علم و تقوا و معنویت و مجاهدت در راه خدا و تلاش برای عزت اسلام و برپایی شعائر الهی بوده اند.

مردان غیرتمند و زنان عفیف گیلانی خصوصا در بعد از انقلاب امتحان خود را به خوبی پس داده اند و دین خود را به اسلام و نظام اسلامی ادا نموده اند،

تقدیم ۸۰۰۰ شهید در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم موید این مطلب است.

با این وجود با تاثر و تاسف فراوان باید اذعان داشت که امروزه برخی ظواهر فرهنگی شهرهای استان سنخیتی با این گذشته ی پرشکوه نداشته و دل هر متدین دردمندی را به درد می آورد.

خانواده های شهدا، ایثارگران و مردم ولایتمدار استان همواره متعرض وضعیت نابهنجار فرهنگی بوده اند ولی گویا گوشی برای شنیدن دغدغه های دینی این عزیزان وجود نداشته است.

همان طور که مستحضرید، در چند روز گذشته اتفاقاتی در فضای سیاسی و فرهنگی استان رخ داد که ما، جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان استان را برآن داشت تا دغدغه های خود در این زمینه را با شما به عنوان پدر معنوی و فرمانده قرارگاه فرهنگی استان مطرح نماییم.

جناب حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، از اساتید برجسته ی حوزه  و دانشگاه و خطیب ارزشمند و توانا ضمن سفر تبلیغی به استان گیلان با برخی واقعیت های موجود در فضای فرهنگی استان گیلان مواجه گردید و بعد از آن با هدف احیای فریضه ی امر به معروف و نهی ازمنکر سخنانی انتقادی نسبت به کم کاری  مسئولین فرهنگی دولت ایراد نمود.

این سخنان اگرچه شامل تعابیری صریح و انتقادی بود اما حقیقتا به حق و به جا و حرف دل بسیاری از متدینین استان ولایی گیلان بود. حرفی که باید از حنجره ی نمایندگان مردم به گوش مسئولین ذی ربط می رسید، توسط خطیب مردمی و ولایتمدار که پای ثابت سخنرانی برنامه های مذهبی بیت رهبری می باشد، مطرح شد تا بلکه از مظلومیت متدینین استان گیلان کاسته شود.

 

حال به جای اینکه مباحث روشنگرانه ی مطرح شده تلنگری باشد بر مسیولینی که سالهاست چشم خود را بر حقایق تلخ استان بسته اند، ایشان با دمیدن بر تعصبات کور و بی جا به نوعی خواسته اند ماهی خود را از آبی که  گل الود کرده اند صید نمایند، گویا برای این طیف از مسئولین، اصل و اساس حفظ جایگاه و موقعیتشان است و نه احکام الهی.

در این چند روز شاهد یقه درانی و قلم فرسایی کسانی بودیم که گویا حیات خود را در سیاسی بازی و هوچی گری های پوچ میبینند.

کاش این حنجره ها کمی هم برای مشکلات فراوان استان که جوانان و خانواده های بسیاری را در سختی و مشقت گذران زندگی قرار داده است به صدا در می امد.

باید از این دغدغه مندان غیور (!) پرسید وقتی در افتضاح روز رشت که مراسم رقص علنی بانوان در میدان شهدای ذهاب برگزار شد، رگ غیرتشان کجا بود که هیچ احساس خطر و دغدغه ای نکردند تا بیانیه ها بدهند و مردم را به تجمع فرا بخوانند!

 

تاثر و تالم شدیدتر جایی است که برخی از مسئولین دینی استان هم بجای اینکه از احکام الهی حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و آمر به این فرع دین استقبال کنند، هم صدا با منتقدان سیاست زده شده اند. اینجاست که متدینین استان مستاصل شده اند که درد خود را به که بگویند و از چه کسی امید همراهی داشته باشند.

و حال سوال این است که :

اساسا آیا مسئولین استان به حجاب به عنوان یک واجب الهی اعتقاد دارند؟

تا چه میزان برای رفع مشکلات عمیق فرهنگی استان دغدغه دارند؟

بودجه هایی که برای اعتلای فرهنگ استان تخصیص داده می شود، نهایتا چه سرنوشتی پیدا می کند و در کجاها خرج می شود؟

به راستی برون داد این بودجه ها و هزینه ها چه بوده است؟

اینها چند نمونه از ده ها سوالی است که ذهن متدینین و دغدغه مندان استان را مشغول کرده است.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان، از شما به عنوان نماینده ی محترم ولی فقیه در استان گیلان و سنگربان فرهنگ گیلان زمین تقاضا دارد تا  نسبت به پیگیری مطالبات به حق مردم متدین و شهید پرور گیلان در حوزه ی فرهنگ رأسا اقدام نموده و مسئولین استان و بالاخص نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را  از حاشیه سازی ها و نقش آفرینی در بازی های بچه گانه ی رسانه ای پرهیز دهید.

امید است که با همت شما گامی موثر در تحقق اهداف بلند فرهنگی استان، محقق گردد.

ان شاء الله

 

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه