حجت الاسلام حسینی اشکوری در گفت و گو با 8دی:

مردم گیلان بدانند منافع عده ای از بازیگران سیاسی، در گرو فتنه و آشوب است/مردم فریب این غوغا سالاری ها را نخورند

عده ای با حاشیه سازی و شلوغ کاری های سیاسی و تبلیغاتی میخواهند عملکرد و کارنامه ی ضعیف و ناموفق دولت یازدهم در عرصه ی اقتصاد، فرهنگ و معیشت مردم، به ورطه ی فراموشی سپرده شود.

مردم گیلان بدانند منافع عده ای از بازیگران سیاسی، در گرو فتنه و آشوب است/مردم فریب این غوغا سالاری ها را نخورند

حجت الاسلام سید کاظم حسینی اشکوری پیرامون سخنان اخیر حجت الاسلام رفیعی و حواشی آن در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: اینجانب معتقدم نوع و شیوه ی بیان موضوع از طرف حجت الاسلام رفیعی و طرح نام گیلان به خاطر سوء استفاده هایی که ممکن بود بشود، صحیح و درست نبود و انتقاد پدرانه برخی علمای استان را در این خصوص صحیح میدانم اما توهین و هتک حیثیت به روحانی فاضل، استاد حوزه و دانشگاه و خطیب توانمند حجت الاسلام دکتر رفیعی را نیز به جرم ادای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، دور از انصاف و اخلاق می دانم و معتقدم هشدار و تذکر در برابر ناهنجاریها و انحرافات فرهنگی، یکی از مهمترین رسالتهای یک روحانی مصلح و وارسته است و حجت الاسلام رفیعی که یک چهره ی شناخته شده ولایی و علمی است و گرایش به جریانهای سیاسی خاص ندارد، بدون شک اظهارات خود را از سر دلسوزی و در چارچوب وظایف دینی و شرعی انجام داده است و یقینا با مردم گیلان خصومتی  نداشته اند.

وی اضافه کرد: وضع اسف بار فرهنگی و مظاهر بی حجابی تنها اختصاص به گیلان ندارد و بعضی از استانهای همجوار شرایطی مشابه ما یا حتی بدتر از گیلان دارند و نباید ناهنجاری و بدحجابی عده ای را به حساب اکثریت مردم گیلان گذاشت. اما از طرف دیگر این سبب نمی شود که با بی تفاوتی به مسائل خلاف شریعت و خلاف قانون، هرچند که کم و ناچیز باشد از کنارش گذشت و واقعیتهای موجود را نادیده گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرایط به گونه ای است که بسیاری از خانواده های مذهبی گیلان از جمله خانواده ی شهدای حرم و سایر شهدای عزیز گیلان، از این وضعیت رنج میبرند و آنها که در شهر رفت و آمد میکنند و در جامعه حضور دارند مسلما این وضع نامطلوب و آزار دهنده را مشاهده نموده و درک کرده اند. حتی اگر به فرض این بی حجابی مربوط به مسافران و میهمانانی است که برای تفریح به استان ما آمده اند باز جای سوال است که چرا این بستر در گیلان بوجود آمده تا عده ای بی توجه به مسائل دینی و اعتقادی هر طور که مایل هستند رفتار نمایند و خون شهدای ما را پایمال کنند؟

حسینی اشکوری افزود: امروز پدیده ی بدحجابی و تهاجم فرهنگی در برخی نقاط کشور به گونه ای درآمده که انگار یک بانوی چادری و محجبه، اگر با چادر در خیابانها و اماکن عمومی حضور می یابد خلاف قانون و خلاف شرع نموده و برعکس، افرادی که با آرایشهای زننده و لباسهای نامناسب در جامعه ظاهر میشوند، دقیقا مطابق موازین اسلامی و قانونی عمل نموده اند!

حجت الاسلام اشکوری گفت: امیدوارم به جای هوچی گری و سفسطه گری ، موضوع را آسیب شناسی و ریشه یابی نمایند.

آیا کسانی که مدعی حمایت از حقوق گیلان و گیلانی هستند، از وضع نابه سامان و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گیلان خبردارند؟

افرادی که دم از مردم گیلان می زنند آیا از بیکاری ۰۰۰/ ۱۲۰ هزار جوان گیلانی مظلوم خبر دارند؟

آیا از ورشکستگی و تعطیلی شرکت های بزرگ و  باسابقه ای چون چوکای تالش  و چوب اسالم خبر دارند؟

آیا از تعطیلی کارخانه های بزرگ صنعتی مانند کارخانه سیمان لوشان و آهن و فولاد لوشان خبر دارند؟

آیا از وضعیت گرانی، رکود، تورم و فقر و ناامنی های اجتماعی و اخلاقی در جامعه خبر دارند؟

وی ادامه داد: به نظرم بهترین راه حل برای حل پدیده ی بدحجابی و بی عفتی فرهنگی، رسیدن به این مشکلات مردم است نه اینکه در مقابل یک انتقاد دلسوزانه از سوی یک کارشناس دینی، زمین و زمان را به هم بریزیم و آسمان و ریسمان را به هم ببافیم و غوغا سالاری راه بی اندازیم. احساس میشود عده ای با حاشیه سازی و حمله به جناب دکتر رفیعی به دنبال اغوا نمودن مردم هستند تا با  شلوغ کاری های سیاسی و تبلیغاتی، عملکرد و کارنامه ی ضعیف و ناموفق دولت یازدهم در عرصه ی اقتصاد و معیشت مردم، به ورطه ی فراموشی سپرده شود و مسائل پوچ و بی نتیجه  جای نگرانی ها و دغده های اصلی مردم را بگیرد.

حسینی اشکوری گفت: بنده به عنوان یک گیلانی حاضر در صحنه های سیاسی و فرهنگی استان، اکثریت مردم گیلان را ولایتمدار، متعهد و متدین و دوستدار واقعی اهل بیت میدانم، و این تدین و ولایتمداری را در مراحل مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و فتنه ی ۸۸ و حضور پرشور در صحنه های مختلف سیاسی نشان داده اند.

سخنران حماسه ی تاریخی مردم گیلان در ۸دی سال ۸۸ گفت: مردم هوشیار و بابصیرت گیلان بدانند عده ای از بازیگران سیاسی، پشت این قضیه قرار دارند و میخواهند به اصلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند و مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان را تحت الشعاع مسایل فرعی و حاشیه ای و بازیچه ی اهداف سیاسی جریانهای همسو با فتنه قرار دهند و شاید هم فتنه ای جدید در گیلان به راه بیاندازند.

وی در پایان به خبرنگار ۸دی گفت: البته یقین دارم مردم فهیم و آگاه گیلان با بصیرتی که دارند فریب این غوغا سالاری و دسیسه چینی ها را نخواهند خورد و نقشه ی زیرکانه جریان نفاق را نقش برآب خواهند نمود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان گيلان استان گيلان
جناب آقای انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور سلام علیکم احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود. جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره‌ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می‌توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند. حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرارداد معین ! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می‌باشد.
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان گيلان استان گيلان
بسمه تعالی ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور سلام علیکم احتراما به استحضار میرساند ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی از هر دو قانون کار و خدمات کشوری محروم هستیم حقوق و مزایا ما از بند ((و)) تبصره 19 اداره کل خزانه دریافتم میکنیم، اما در احکام کار گزینی ما نه مثل همکاران قانون کاریم نه مثل همکاران خدمات کشوری نه مثل همکاران قرارداد معین این سوال برای همه ما کارکنان رسمی کار گری بهزیستی پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟ نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همکاران قرار داد معین لازم به ذکر است که ماها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر مترتبط با کار بهزیستی هستیم اما هیچ پست سازمانی نداریم فقط با ابلاغ انشایی مشغول به خدمت در پستهای حاکمیتی هستیم بدون دریافت مزایای پستی که در آن کار میکنیم. مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خدماتی ویا کارخانه جات نیستیم بلکه به استخدام سازمانی کاملا دولتی در آمدایم از حضرتعالی عاجزانه خواستاریم که از ریاست محترم بهزیستی کل کشور بخواهید این مشکل مهم حل کنند(تبدیل وضعیت از رسمی کار گری به رسمی کشوری یاپیمانی ). باتقدیر تشکر فراوان از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
در حاشیه