شورای عالی بیمه سلامت باید در کشور تشکیل شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس صراحت قانون برنامه پنجم توسعه شورای عالی بیمه سلامت باید در کشور تشکیل شود.

شورای عالی بیمه سلامت باید در کشور تشکیل شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، محمد حسین قربانی شامگاه شنبه در جمع مسئولان استان با بیان اینکه ریاست این شورا با رئیس جمهور است، افزود: همه اقشار جامعه باید دارای یک بیمه واحد باشند.

وی ادامه داد: افرادی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کرده بودند به هر دلیلی از ادامه کار محروم می شدند سازمان تامین اجتماعی تعهدی به این افراد نداشت که مجلس شورای اسلامی با تصویب قانونی نور امیدی در دل کارگراران ایجاد کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در رشته های پزشکی  از دیگر اقدامات این کمیسیون بود که جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته و مردم نیز از توزیع عادلانه نیروهای متخصص به ویژه در مناطق محروم بهره مند می شوند.

وی همچنین از طرح تدوین  و تبیین سیاست های کلی نظام بهداشت و درمان در این کمیسیون خبر داد و افزود: هنوز سیستم جامع بهداشت و درمان در کشور وجود ندارد.

قربانی  اظهارداشت: رواج پدیده زیر میزی در حوزه پزشکی از مشکلات اساسی این بخش است که در کمیسیون بررسی خواهد شد، این مسئله دامن طیف وسیعی از پزشکان را می گیرد و جامعه پزشکی را لکه دار می کند.

وی در ادامه واقعی کردن تعرفه های درمانی را از دیگر اقدامات مهم کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس دانست و اذعان داشت: هم اکنون ۹۵ درصد هزینه ها در مان از جیب مردم  پرداخت می شود این در حالیکه ۷۰ درصد هزینه درمان را بیمه و ۳۰ درصد را  مردم باید پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تمامی افراد جامعه در صورت بیماری امروز دیگر نباید دغدغه هزینه درمان و دارو داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه