گیلانی‌ها جوان‌ ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند

سعید عزت‌اللهی ‌و امیرمحمد مظلوم بازیکنان ملوان انزلی و داماش گیلان جوان‌ترین بازیکنانی هستند که در لیگ‌برتر سیزدهم بازی کرده‌اند.

گیلانی‌ها جوان‌ ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند

به گزارش ۸دی نیوز، زمانی که در دقیقه ۸۸ مسابقه سایپای البرز و داماش گیلان در هفته شانزدهم لیگ‌برتر، امیرمحمد مظلوم وارد زمین شد، یکی دیگر از رکوردهای لیگ برتر جابجا و رکورد جدیدی ثبت شد.

امیرمحمد مظلوم که متولد هفتم بهمن‌ماه۷۴ در رشت بوده و عضو تیم ملی نوجوانان ایران است، وی تاکنون ۳۰ بازی در رده نوجوانان انجام داده و ۱۴گل هم به ثمر رسانده است.

مظلوم با وارد زمین شدن در برابر داماش عنوان جوان‌ترین بازیکن رشتی لیگ‌برتر و دومین بازیکن حال حاضر جوان لیگ پس از سعید عزت‌اللهی را از آن خود کرد و مظلوم در روز مسابقه با سایپا ۱۷سال و ۱۰ ماه داشت.

پیش از این در ۲۷ آبان ماه ۹۱ زمانی که در هفته پانزدهم دور رفت لیگ برتر سعید عزت‌اللهی در دقیقه ۸۸ مسابقه پیکان با ملوان وارد زمین شد عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ را به خود اختصاص داد و تاکنون هنوز هیچ بازیکنی نتوانسته آن را بشکند.

سعید عزت‌اللهی متولد دهم مهر ماه ۷۵ در انزلی است و روز مسابقه با پیکان در سال گذشته تنها ۱۶سال و یک ماه و ۱۷روز داشته است.

اگر به گذشته باز گردیم در روز سیزدهم مهرماه ۸۶ و در مسابقه پرسپولیس با ذوب آهن محسن مسلمان که متولد هفتم بهمن ماه ۶۹ است، وارد زمین شد تا با گلزنی در آن روز در حالی که تنها ۱۶سال و هشت ماه و شش روز داشت هم رکورد جوان‌ترین بازیکن لیگ و هم جوان‌ترین گلزن لیگ برتر را به خود اختصاص دهد./تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه