نماینده مردم ورامین در مجلس:

تعطیلی کارخانه ارج نماد اقتصاد پسابرجامی است/ شاید در ولنجک تهران گشایشی پیدا شده است

نقوی حسینی گفت: کارخانه قند ورامین پس از ۷۰ سال فعالیت در چند ماه گذشته تعطیل شده است، من متوجه این ادعای رئیس‌جمهور نمی‌شوم که گفته «بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم».

تعطیلی کارخانه ارج نماد اقتصاد پسابرجامی است/ شاید در ولنجک تهران گشایشی پیدا شده است

به گزارش ۸دی، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج پس از ۸۰ سال، اظهار داشت: تعطیلی کارخانه ارج را می‌توان نماد اقتصاد پسابرجامی دانست.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی اولویت اول کشور محسوب می‌شود و دولت در این زمینه مسئولیت اصلی را بر عهده دارد، آقای رئیس‌جمهور در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش قول داد ۱۰۰ روزه شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد، اما الآن چند ۱۰ برابر ۱۰۰ روز، از عمر دولت یازدهم گذشته اما شاهدیم روز به روز شرایط کشور بدتر می‌شود و ما با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: دوران مذاکرات که شروع شد، حدود ۱.۵ تا ۲ سال آقای رئیس‌جمهور مردم را به برجام وعده می‌داد و می‌گفت که اگر توافق انجام شود مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود، امروز توافق هسته‌ای انجام شده است، حالا بگذریم از اینکه این توافق چگونه بود و ما چه امتیازاتی به طرف مقابل دادیم و چه امتیازاتی گرفتیم؟ الان دوران پسابرجام آغاز شده است، حداقل انتظار مردم این بود نه اینکه رونق اقتصادی یا بهبود اقتصادی ایجاد شود، بلکه حداقل وضع موجود کشور حفظ شود، ولی ما از ابتدای دوران پسابرجام از یک طرف شاهد وخیم‌تر شدن وضعیت رکود اقتصادی و از سوی دیگر شاهد تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی هستیم، کارخانه ارج یک نمونه از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی مهم کشور است.

وی با بیان اینکه نمونه‌های بسیار زیادی از تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر هستند، گفت: کارخانه قند ورامین پس از ۷۰ سال فعالیت در چند ماه گذشته تعطیل شده است، من متوجه این ادعای رئیس‌جمهور نمی‌شوم که گفته «بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم»، منظور آقای رئیس‌جمهور از گشایش چیست؟ شاید منظور این است که هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود؟! آیا تعطیلی کارخانه‌ها در دوران پسابرجام گشایش اقتصادی است.

نقوی یادآور شد: ما هر روز شاهد وخیم‌تر شدن شرایط کشور هستیم، من نماینده مردم هستم، مردم به ما مراجعه می‌کنند، نه تنها بنگاه‌های اقتصادی تولیدی و صنعتی، بلکه بنگاه‌های اقتصادی خدماتی و دامپروری و کشاورزی هم دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. امسال کشاورزان ما بیچاره شدند، تولیدات آنها خریداری نشد، رکود اقتصادی کشاورزان را بیچاره کرده است، کشاورزی در حال سقوط است.

وی با بیان اینکه شاید در ولنجک تهران گشایشی پیدا شده است، و الّا ما که گشایشی در کشور نمی‌بینیم، تأکید کرد: بهتر است آقای رئیس‌جمهور به جای این شعارها و وعده‌های پوچ، واقعیت‌ها را بپذیرد و برای شرایط کشور برنامه تنظیم کند، ما می‌گوییم آقای دولت در حوزه مسکن برنامه شما چیست؟ می‌گونید «مسکن مهر» بد بود، خوب اصلاً مسکن مهر بد بود، برنامه شما چیست؟! شما که جزء بیکار کردن مردم کار دیگری انجام ندادید.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: واقعاً ما در دولت برنامه‌ای نمی‌بینیم، ۳ سال از عمر دولت یازدهم گذشته اما هنوز دولت برنامه‌ای عینی و قابل اجرا برای حل مشکل اشتغال و رفع رکود اقتصادی ارائه نکرده و تنها به گفتاردرمانی رو آورده است و مردم را به آینده‌ای که چیزی هم در آن دیده نمی‌شود، وعده می‌دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اسفندیار
در ایران همه خبر ها به احمدی نژاد ختم می شود در تبس به یوزارسیف
در حاشیه