استاندار گیلان:

منطقه آزاد انزلی الگوی مناسبی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در گیلان و کشور است

نجفی به وضعیت زیست‌محیطی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: منطقه مذکور الگوی مناسبی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در گیلان و کشور است.

منطقه آزاد انزلی الگوی مناسبی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در گیلان و کشور است

به گزارش ۸دی، مراسم افتتاح پروژه تصفیه خانه یکی از شرکت های داروسازی واقع در شهر صنعتی رشت، با حضور استاندار گیلان ، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

ساخت این تصفیه خانه که بزرگترین تصفیه خانه واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی است  به مساحت یک هزار مترمربع، از سال ۱۳۹۲ شروع شده، ورودی فاضلاب آن ۲۰۰ متر مکعب در روز و هزینه ساخت آن ۲۵ میلیارد ریال است.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان در جریان بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت داروسازی کاسپین تامین در شهر صنعتی این شهر اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت در راستای فعالیت‌های اقتصادی، وجود پیوست زیست‌محیطی در تمام واحدهای صنعتی است.

وی، یکی از موارد زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی را وجود تصفیه‌خانه فاضلاب عنوان کرد و افزود: در برخی از سال‌ها نگاه زیست‌محیطی به شهر صنعتی رشت کمتر بوده و سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر اختصاص داده شد و این روند در سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پس از چهار دهه از تاسیس شهر صنعتی رشت امیدواریم شاهد احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر باشیم، تصریح کرد: به تمام شهرک‌های صنعتی استان رعایت مسائل زیست‌محیطی ابلاغ شده است و بر این موضوع تأکید داریم.

نجفی به وضعیت زیست‌محیطی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: منطقه مذکور الگوی مناسبی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی در گیلان و کشور است و انتظار داریم شهرک‌های صنعتی استان از آن الگوبرداری کنند.

وی خواستار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی گیلان مانند شهرک صنعتی سفیدرود شد و خاطرنشان کرد: به‌دنبال پیگیری موضوع مذکور هستیم و در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست را همراهی می‌کنیم.

استاندار گیلان، فعالیت‌های زیست‌محیطی را در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم با سازمان محیط زیست را داشته باشند و این همراهی در استان مشاهده می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه