مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان خبر داد:

وجود ۱۲۰۰ بیمار تالاسمی در گیلان/شاخص اهدای خون در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است

داوودی با بیان اینکه شاخص اهدای خون در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است، گفت:گیلان حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی دارد که ماهی ۳ تا ۴ بار خون مصرف می‌کنند که رقم بالایی است.

وجود ۱۲۰۰ بیمار تالاسمی در گیلان/شاخص اهدای خون در گیلان از میانگین کشوری بیشتر است

به گزارش ۸دی، علی داوودی اظهار داشت: به‌طور معمول در ۱۰ ورز اول ماه رمضان با کاهش اهدای خون مواجه هستیم  و بهتر است کسانی که ۳ الی ۴ بار سابقه اهدای خون دارند در شیفت صبح و کسانی که بار اولشان است در شیفت شب برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه روزانه باید ۳۰۰ نفر به مراکز ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کنند تا نیاز فرآورده‌های خونی استان تأمین شود، تصریح کرد: حدود ۱۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی در گیلان وجود دارد که ماهی ۳ الی ۴ بار خون مصرف می‌کنند که رقم بالایی است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰۰ بیمار دیالیزی و ۲۷۴ بیمار هموفیلی در گیلان داریم، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم برای اهدای خون به پایگاه‌های ما مراجعه کنند و اهدای هر واحد خون به طور متوسط جان ۴ نفر را نجات می‌دهد.

داوودی شاخص اهدای خون در گیلان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۷ نفر خون اهدا می‌کنند که این مقدار در گیلان ۳۱.۵ است.

وی با بیان اینکه ۱۰ فرآورده خونی مورد نیاز بیمارستان‌های استان را تأمین می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استان گیلان نیز به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی جزو استان‌های پرمصرف کشور است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه