معاون فرهنگی اوقاف گیلان در گفتگو با 8دی:

طرح ضیافت الهی در بیش از ۴۰۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود/ ۹نقطه گیلان امسال میزبان قاری مصری خواهد بود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح ضیافت الهی با حضور ۲۵۰مبلغ دینی در ۴۰۷ بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود.

طرح ضیافت الهی در بیش از ۴۰۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود/ ۹نقطه گیلان امسال میزبان قاری مصری خواهد بود

محمد قاسم پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان این خبر که طرح ضیافت الهی همزمان با ماه پر فیض رمضان از هفدهم ماه خردادماه جاری آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در ۴۰۷ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا خواهد شد.
وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد:  این طرح به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از تاکیدات مقام معظم رهبری و در جهت منویات امام راحل که فرمودند ما می خواهیم مردم در پناه این امام زادگان به آرامش برسند، اجرا می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ضیافت الهی، ۹ برنامه در ۹ شهرستان با حضور قاری مصری از چهارم تا ششم تیرماه در شهرستان های لاهیجان، لنگرود، رودسر، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، فومن، بندرانزلی و تالش برگزار می شود.
وی با اشاره بر اینکه بیش از ۲۵۰ مبلغ بومی و اعزامی از قم، در بقاع متبرکه در اجرای این طرح همکاری می کنند، افزود: یکی دیگر از محصولات تولیدی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاونت فرهنگی اجتماعی، مجموعه نمایشگاهی با عنوان آشتی با خدای مهربان برای این ایام در نظر گرفته شده که هشتاد و هشت سری از این مجموعه نمایشگاهی برای ادارات ارسال شده که در سطح بقاع متبرکه توزیع و نصب می شود.
قاسم پور بیان داشت: برگزاری سخنرانی، قرائت ادعیه مشترک ماه مبارک رمضان در امام زادگان دارای ظرفیت، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، محافل انس با قرآن کریم ، مراسم شب های قدر و شب شهادت و شام غریبان حضرت امیرالمومنین (ع) ، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم به منظور ترویج و تبلیغ وقف از جمله برنامه های در اجرای طرح ضیافت الهی است.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: برخی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی از محل نیات واقفان خیراندیش، توزیع وعده سحری در شب‌های قدر خواهند داشت.
وی از راه اندازی خیمه های معرفت خبر داد و افزود: با استفاده از ظرفیت مبلغان اعزامی از قم برای فعال کردن غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی مشاوره خانواده و جوانان، گفتمان های دینی، غرفه کودک با عنوان قرآن بخوانید و جایزه بگیرید از دیگر برنامه ها در اجرای این طرح است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت قاریان برجسته گیلان در برگزاری محافل انس با قرآن کریم گفت: جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.
قاسم پور همچنین در رابطه با ایام ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت:  سلسله جشن های باشکوه با عنوان کریم آل طاها در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه با برپایی سفره های کریمانه افطار برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان از هیات امناء خواست تا نسبت به تبلیغات گسترده برای شرکت فعال مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با همکاری و عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات در شهرستان و برپایی نماز عید سعید فطر اهتمام ویژه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه