نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:

کشاورزان باتوجه به مقیاس کشت و هزینه تولید نمی‌توانند جوابگوی امرار معاش‌شان باشند

دلخوش گفت: زمینه کاشت، داشت و برداشت محصول در استان‌های شمالی بسیار مهیا است اما متاسفانه تغییرات کاربری اراضی کشاورزی کاهش تولیدات محصولات کشاورزی را در پی دارد.

کشاورزان باتوجه به مقیاس کشت و هزینه تولید نمی‌توانند جوابگوی امرار معاش‌شان باشند

به گزارش ۸دی، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: زمینه کاشت، داشت و برداشت محصول در استان‌های شمالی بسیار مهیا است اما متاسفانه تغییرات کاربری اراضی کشاورزی کاهش تولیدات محصولات کشاورزی را در پی دارد.

سیدکاظم دلخوش در خصوص صادرات محصولات کشاورزی استان‌های شمالی به کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: بازارهای خاورمیانه و حاشیه دریای خزر می‌توانند مقصد مناسبی برای محصولات کشاورزی ما به شمار آیند و این درحالی است که محصولات کشاورزی باید در گام نخست با شناسنامه و برند اختصاصی با استفاده از صنایع تبدیلی مدرن صادر شوند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت کشاورز در استان‌های شمالی، کوچک بودن اراضی کشاورزی است، گفت: برخی از کشاورزان شمالی باتوجه به مقیاس کشت و هزینه تولید نمی‌توانند درآمدی کسب کنند که جوابگوی امرار معاش‌شان باشند.

دلخوش با بیان اینکه هزینه تولید بیش از درآمد برای کشاورز است براین اساس صنعت کشاورزی نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد، تصریح کرد: زمینه کاشت، داشت و برداشت محصول در استان‌های شمالی بسیار مهیا است اما متاسفانه تغییرات کاربری اراضی کشاورزی کاهش تولیدات کشاورزی را در پی دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی ما نیازمند بسته بندی و صنایع تبدیلی مدرن هستیم و این درحالی است که باید محصولات کشاورزی زمانی صادر شود که دارای استاندارهای بین‌المللی از جنس بسته بندی مدرن باشند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه ۳میلیون ۲۰۰ هزار تن مصرف برنج در کشور داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به برنج، بدیهی است که در مقطع  کنونی واردات داشته باشیم زیرا اراضی کشاورزی مقیاس کوچک دارند و به همین علت میزان تولید برنج نمی‌تواند افزایش مناسبی داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه