استاندار گیلان در دیدار تامل برانگیز با جمعی از اصلاح طلبان وحامیان فتنه دولت گذشته را دروغگو خواند

بعد از سخنرانی سردار علیزاده رییس مجمع عالی بسیج استان در خصوص تحرکات فتنه گران برای تاثیر گذاری در مدیریت عالی استان که با واکنش های مختلفی به همراه بود با گذشت کمتر از۱۲ روز، استاندار گیلان ، صبح جمعه در نشستی با اصلاح طلبان استان گیلان دیدار کرد.

استاندار گیلان در دیدار تامل برانگیز با جمعی از اصلاح طلبان وحامیان فتنه دولت گذشته را دروغگو خواند

بعد از سخنرانی سردار علیزاده رییس مجمع عالی بسیج استان در خصوص تحرکات فتنه گران برای تاثیر گذاری در مدیریت عالی استان که با واکنش های مختلفی به همراه بود با گذشت کمتر از۱۲ روز،  استاندار گیلان ، صبح جمعه در نشستی با اصلاح طلبان استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی  ۸دی نیوز به نقل از عصر تدییر، دکتر نجفی با اشاره به دوران مدیریت پیشین کشور تاکید کرد : در آن زمان فضا چنان نا کارآمد بود و دورغ فراوان که  حتی در حوزه های غیر سیاسی علیرم تلاش فراوان برخی مدیران انجام کار غیر ممکن شده بود ،  چنانکه ما هم قبل از انتخابات باورمان نمی شدحضور دوباره مردم پای صندوق  و گفتمان رای شکل بگیرد .

وی ادامه داد: من افتخارداشتم  در اکثر سفرهای انتخاباتی دکتر روحانی را داشتم و در اجتماعات مردمی، صدای اصلاح  طلبی تغییر خواهی جوانان کاملا مشهود بود .  نهایتا با بزرگواری جناب آقای دکتر عارف ، اندیشه تدبیر و امید در ۲۴ خرداد ۹۲ به بار نشست.

استاندار گیلان افزود : پس از انتخابات امید دوباره ای در مردم شکل گرفت و ما به عنوان سفرای دولت موظفیم شعله آن را بیشتر کنیم .

دکتر نجفی با تاکید بر این که خدا را شاکرم که فرصت خدمت به مردم گیلان برایم فراهم شده است گفت : تغییرات جدی هنوز آغاز نشده است و من با توجه به آن که اعتقاد داشتم سی روز در این جایگاه نظاره گر باشم و سپس تصمیماتی همراه با مطالعه داشته باشم ، این روند را آغاز کرده ام، چنانکه هم اکنون یک اصلی انتخاب شده که به زودی معرقی خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وزرا از آنجا که درگیر مشکلات کلان ملی هستند تغییرات استانی را کمتر پیگیری می کنند تاکید کرد : اما ما تلاش خود را جهت پیگیری خواست مردم انجام می دهیم .

وی به مدیریت دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت : اگرچه آنها هم می خواستند کار کنند اما اندیشه این مدیران جوابگوی مردم این استان با فرهنگ و نخبه پرور نیست و در طول ۸ سال گذشته هم نبوده است.

نجفی به عضویت ۱۵۰۰ مهندس در سازمان نظام مهندسی استان گیلان اشاره کرد و گفت : با وجود این می بینیم که در برخی شهرهای استان شهردار دیپلمه انتخاب شده است و من برای اینکه به اندیشه ضد شورایی متهم نشوم احکام را امضا کرده ام .

وی با اشاره به لزوم وجود تحزب و بسط جامعه مدنی از مطبوعات ورسانه ها خواست در این راستا تلاش  کنند و افزود : من هم با فضای امنیتی و گزارش نویسی موافق نیستم .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات استان توجه نشان داد و گفت : اندیشه من حل مشکلات است. به طور مثال در پی بارشهای اخیر من موافق حضور نمایشی در خیابان های ابگرفته نبودم . آیا همه استانداران باید چکمه بپوشند ؟

تلاش باید در راستای حل مشکل باشد.لذا دستور دادم سریعا تامین اعتبار شود و عملیات لوله گذاری آغاز شود تا این مشکلات ریشه ای حل شود .اینکه ما کار تبلیغی انجام بدهیم و مشکل سرجای خودش باشد اندیشه من نیست .

دکتر نجفی با بیان اینکه بنا را براین قرار داده ام که که به مردم راست بگویم ادامه داد: استاندار پیشین به مردم وعده افتتاح راه آهن گیلان را داده بود و حتی تاریخ آن را در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود اما حالا می بینیم برای تکمیل این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که وزیر مربوطه اعلام کرده امسال فقط ۱۰۰ میلیار تومان ان اختصاص می یابد.مردم چقدر باید تاوان دروغ را بپردازند؟

وی ادامه داد: در این خصوص و البته تکیمل آزاد راه رشت – قزوین با مهندس جهانگیری و وزیر راه صحبت شده و با نمایندگان سازمان اکو هم مذاکراتی انجام شده و به انان تاکید کردم که در صورت اتصال راه آهن به استارا و گذر از منطقه آزاد انزلی پروژه کاملا اقتصادی است.دکتر نوبخت هم قول کمک داده است و قرار است از فاینانس و ۲۵ دلاری که در چین هست استفاده کنیم که شورای اقصاد هم پذیرفته است.

نجفی با اشاره به اینکه سایت نفتی رودسر با وجود آنکه پس از گذشت سالها همچنان در حد مصوبه است گفت : به دنبال تصویب عملیات اجرایی این پروژه هستیم .

وی همچنین به وضعیت کشاورزی استان گیلان انتقاداتی وارد کرد و گفت : در بخش چای مشکل داریم ، زیتون م از بین رفته و اخیرا هم گزارشات بهداشتی درباره برنج داریم ، برای حل همه این مسائل باید اندیشید.

وی اضافه کرد : در محیط زیست ، بهزیستی و بسیاری نهادهای دیگر مشکلات اساسی داریم و تنها جایی که تراز مثبت مدیریتی دارد کمیته امداد است !

وی در پایان با عنوان اینکه وامدار هیچ فرد و جریانی نیست تاکید کرد : قبل از معرفی من به هیات دولت از سوی وزارت کشور با هیچ نماینده ای از گیلان در این راستا دیدار و مذاکره نکردم، اما معتقد به تعامل هستم و از همه گرایشات سیاسی در مدیریت استان استفاده خواهد شد و سعی می کنم کفه سیاسی ترازو حفظ شود.

 در ابتدای این مراسم مهندس محسن باقری از مدیران وزارت ارتباطات توضیحاتی در ارتباط با شورای مشورتی اصلاح طلبان استان گیلان ارائه کرد.

احمد حسینی ، معاون سیاسی امنییتی استانداری گیلان در دولت اصلاحات نیز در صحبتهایی بر حفظ عقبه اجتماعی دولت و توجه به خواست اکثریت مردم تاکید نمود.

زالفی فرماندار اسبق رشت در دولت اصلاح طلبان هم با اشاره به اینکه خواست و شعار اصلاح طلبان آبادی و آزادی ایران و حفظ اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست گفت : سوال اصلی ما این است گه چرا اصلاح طلبان برای این اند یشه پاک و ارزشمند مجازات می شوند ؟در حالی که باید تقدیر شوند .

زالفی تاکید کرد : دولت از بستر اصلاح طلبان برخواسته است و تنها وظیفه مدیریت کشور را ندارد، بلکه باید نظام را از انحراف به وجود آمده نجات دهد.

وی خطاب به استاندار گیلان گفت : شما تنها نیستید ، ما هم در کنار شما هستیم .از تندروها هراس نداشته باشید  زیرا مردم آنان را برنگزیدند.

دکتر سهیلا مدارایی ، دبیر حزب مشارکتهای مردمی استان گیلان نیز در گفتاری خواستار تغییر و تدبیر در سازمان بهزیستی و توجه بیشتر به مشکلات اجتماعی استان شد.

علیرضا سحرخیز ، وکیل دادگستری و رییس کمیته حقوقی ستاد دکتر روحانی در استان گیلان نیز در صحبتهای خود خواستار تغییر دیدگاه دستگاههای امنیتی دولت قبل نسبت به پرونده سازی برای اصلاح طلبان و فعالین سیاسی شد و گفت : وزش نسیم اعتدال در گیلان کند است .

وی پرسید : آیا آقای روحانی یک روز وزرای پیشین را تحمل کردند و از وجود ایشان در تداوم کارها استفاده کردند؟ سکینه خاتمی ، کاظم نصیراف ، عبدالغفار یوسفی ، فرشاد شریفی ، برنج چی و پرویز شکوری از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که دیدگاههای خود را بیان نمودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فرشاد
سلام پانزده هزار مهندس صحيح است!(15000)
کوروش
مگر دروغگو نبود؟
در حاشیه