دادستان کل کشور در رشت:

امام خمینی(ره) هیچگاه زیر بار حرف آمریکا نرفت/بنیان خانواده‌ها با فضای مجازی سست می‌شود

منتظری با بیان اینکه بنیان خانواده‌ها با فضای مجازی سست می‌شود و باید مراقب باشیم که دشمن خیرخواه ما نیست گفت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح کردم که باید به فریاد جوانان برسیم.

امام خمینی(ره) هیچگاه زیر بار حرف آمریکا نرفت/بنیان خانواده‌ها با فضای مجازی سست می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) که با حضور جمعی از مسئولان استان گیلان در مصلای رشت برگزار شد, اظهار داشت: دل‌های عاشقان امام(ره) با گذشت ۲۷ سال همچنان مجذوب ایشان است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) فرموده است که روزهایی که حوادث مهمی در آن رخ می‌دهد باید به مردم یادآوری شود, تصریح کرد: آن مطالب باید به نسل آینده تبیین شود که عظمت آن واقعه برای کسانی‌که نبودند بیان شود و برای کسانی‌که حاضر بودند تجدید خاطره شود.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد:  خداوند در قرآن می‌فرماید”کسانی‌ که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند خداوند برای آن‌ها در دل دیگران عشق و محبت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا خداوند متعال برای امام راحل(ره) در دل کسانی‌که او را می‌شناختند عشق عجیبی ایجاد کرد, اظهار کرد: حتی وقتی به خارج از کشور می‌رویم وقتی نام امام(ره) را می‌شنوند با دید دیگری به او نگاه می‌کنند و دشمنان نمی‌توانند جایگاه و عظمت امام خمینی(ره) را انکار کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رمز و رازی بین ۱۳ خرداد ۴۲ که با عصر عاشورا مصادف بود مقدمه‌ای برای قیام خونین ۱۵ خرداد بود, مطرح کرد: در روز شهادت امام صادق(ع)، آیت الله گلپایگانی مراسمی برگزار کرده بودند که عوامل شاه به آن یورش بردند و فاجعه‌ای را در مدرسه فیضیه به‌وجود آوردند.

وی با اشاره به اینکه خبر دستگیری امام در شب ۱۵ خرداد مقدمه‌ای برای قیام خونین ۱۵ خرداد شد, تأکید کرد: بعد از حادثه مدرسه فیضیه و سخنان امام واقعه ۱۵ خرداد رخ داد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در مورد واقعه عاشورا عنوان کرد: اگر بنی‌امیه تنها با امام حسین(ع) جنگ داشتند نباید زنان و بچه‌های آن حضرت را مورد آزار واذیت می‌کردند و نظرم این است که آنان با اساس اسلام مشکل داشتند.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان امام خمینی(ره), مطرح کرد: دشمنان نمی‌خواهند اساس اسلام موجود باشد و اسرائیل نمی‌خواهد در ایران قرآن, دانشمند و احکام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اسرائیل به‌دنبال کوبیدن ملت ایران است و می‌خواهد اقتصاد ما را از بین ببرد, تصریح کرد: اسرائیل به‌دنبال این است که زراعت و تجارت ما را از بین ببرد وثروت‌های ما را تصاحب کند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه قرآن و روحانیون سد راه دشمنان هستند, تأکید کرد: دشمنان به‌دنبال خراب کردن قرآن هستند تا به منافع خود برسند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با بینش الهی و ژرف نگری از آسیب‌های که کشور را تهدید می‌کرد آگاه بود و در بیانات خود به مردم اعلام می‌کرد که اسرائیل دشمن مردم و دست‌پرورده آمریکا و انگلیس است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امام سال‌ها پیش خطر را احساس می‌کرد و می‌دانست اسرائیل به‌دنبال اسلام‌زدایی و روحانیت‌زدایی است, خاطرنشان کرد: امام این خطر را آن روز هوشیار داد و مردم را از نیرنگ‌های آمریکا و اسرائیل آگاه کرد.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه مردم در روز ۱۵ خرداد به صحنه آمدند و وحشت را برای رژیم شاه و دشمنان به‌وجود آوردند, عنوان کرد: در دی ماه امام را از کشور بیرون کردند تا هر کاری که دلشان می‌خواهند انجام دهند و امام(ره) را به ترکیه و نجف منتقل کردند ولی امام در این فاصله‌ها نیز اقدامات خود را انجام داد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ قدم به کشور گذاشت و در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: وجود امام خمینی(ره) با توانمندی‌هایی که از لحاظ بینش سیاسی, عرفانی و خداشناسی داشت منجر به پیروزی انقلاب شد.

دادستان کل کشور حکم امام(ره)را حجت شرعی خواند و گفت: بعضی از اذهان و افراد شیطنت‌انگیز سخنانی را مطرح می‌کنند که جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کنند و می‌گویند که حرف ولی فقیه وحی منزل نیست.

حجت‌الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه سخن مرجع تقلید و مقام معظم رهبری در مقام ولایت و حاکمیت برای همه لازم الاجرا‌ست, اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جایگاه و مقام راهبردی‌اش حجت شرعی است.

وی با اشاره به اینکه مردم با تبعیت از امام خمینی(ره) به این جایگاه رسیدند, تأکید کرد: وقتی ولی فقیه حکمی صادر می‌کند همه باید آن را اجرا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به بعد رهبری و بنیانگذاری انقلاب اسلامی, تصریح کرد: در طول تاریخ و حتی در زمان حیات امام(ره) مراجع بزرگی داشتیم که از لحاظ علمی هم تراز امام بودند ولی از ایشان تبعیت می‌کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اشاره سال گذشته ۱۴ خرداد در مراسم رحلت امام(ره) تعدادی از اصول امام(ره) که به آن‌ها معتقد بود بر‌شمرده شد, تصریح کرد: امام خمینی(ره) اساس انقلاب را بر‌اساس آن اصول بنا نهاد و یکی از اصولی که امام(ره) از اول نهضت به آن توجه ویژه داشت مسئله دشمن‌شناسی و توجه به ترفندهای دشمن است.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه امام در برابر استکبار آمریکا و انگلیس محکم ایستادند, خاطرنشان کرد: شما ملت بزرگ ایران نیز باید امام را الگوی خود قرار دهید و با آمریکا و دشمنانی که سعادت ما را مورد هدف قرار داده‌اند، مقابله کنید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) زیر بار حرف آمریکا نرفت و سختی‌ها را به جان خرید, تأکید کرد: ملت بزرگ ایران به تبعیت از امام خمینی(ره) دوران ۸ سال دفاع مقدس را پشت سرگذاشتند و جوانان ما با شهادت و جانباز شدن زیر بار آمریکا نرفتند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز آمریکا با جنگ مسلحانه به سراغ ما نمی‌آید, بیان کرد: امروزه دشمنان روش خود را عوض کرده‌اند و باید تکنیک روز دشمن را بشناسیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب مسئله اقتصاد است, مطرح کرد: مقام معظم رهبری به‌طور مداوم به مسئله اقتصاد تأکید می‌کنند و به مسئولان مرتب سفارش می‌کنند که گزارش‌های خود را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه فرهنگ یکی از مقوله‌هایی است که دشمن برای ضربه زدن انتخاب کرده است, عنوان کرد: یکی از بزرگترین راه‌هایی که دشمن انتخاب کرده است مسئله فضای مجازی است و مقام معظم رهبری چند سال پیش نیز مبحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که از وزارت ارتباطات گله‌مند هستم, اظهار داشت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح کردم که باید به فریاد جوانان برسیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در گیلان از هر ۳ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود, خاطرنشان کرد: بنیان خانواده‌ها با فضای مجازی سست می‌شود و باید مراقب باشیم که دشمن خیرخواه ما نیست  چرا که از انقلاب ضربه خورده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه